پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2602
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۵۶
اندازه متن
معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران:

بهزیستی اجازه دخالت در امور کمپ‌های غیرمجاز را ندارد

در قانون وظیفه ای برای نظارت سازمان بهزیستی بر عملکرد کمپ های غیرمجاز در نظر گرفته نشده از این رو بهتر است که ما در این زمینه دخالت نکنیم و در حال حاضر نیز از تعداد مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز، آمار دقیق و مشخصی در دست نیست.
حمید رضا شمسی

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: بهزیستی در امور کمپ‌های ترک اعتیاد که به صورت غیرمجاز تاسیس شده و فعالیت می‌کنند، اجازه هیچ گونه ورود و دخل و تصرفی را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا شمسی، اظهار کرد: بهزیستی در امور کمپ‌های ترک اعتیاد که به صورت غیرمجاز تاسیس شده و فعالیت می‌کنند، اجازه هیچ گونه ورود و دخل و تصرفی را ندارد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بهزیستی نه ضابط قضایی و نه نیروی انتظامی است که بتواند به مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز ورود و در صورت مشاهده تخلف مدیران و مجریان این مراکز با آنها برخورد کند، به همین دلیل هیچ وظیفه ای در این قبال ندارد.

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: بهزیستی تنها می‌تواند بر امور کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز اقامتی ویژه معتادان، که از این سازمان مجوز فعالیت دریافت می‌کنند، نظارت کند و در صورت بروز هر گونه تخلف در مراکز فوق با آنها برخورد کند.

شمسی تاکید کرد: ورود به همه مکان هایی که تحت عنوان کمپ ترک اعتیاد فعالیت می کنند، به نهادهای قضایی و انتظامی مربوط می شود و قانون به وزارت بهداشت مجوز ورود داده است تا از نظر بهداشتی بر عملکرد این مراکز نظارت کند.

آمار کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز مشخص نیست

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران یادآور شد: در قانون وظیفه ای برای نظارت سازمان بهزیستی بر عملکرد کمپ های غیرمجاز در نظر گرفته نشده از این رو بهتر است که ما در این زمینه دخالت نکنیم و در حال حاضر نیز از تعداد مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز، آمار دقیق و مشخصی در دست نیست.

شمسی در پایان خطاب به مراجعان به کمپ های ترک اعتیاد اضافه کرد: مردم در هنگام مراجعه به کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد، باید به مجوز این مراکز که آرم و نشان بهزیستی نیز در آن به ثبت رسیده است توجه کرده و از سپردن بیمار خود به مراکز غیرمجاز و فاقد مجوز سازمان بهزیستی، خودداری کنند.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر