پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2573
۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۹
اندازه متن

اجرای طرح‌های نوآورانه دستگاه‌ها برای کاهش «آسیب‌های اجتماعی» ظرف یکماه آتی

توسعه خدمات کاهش آسیب به صورتی که بخش قابل توجهی از معتادان متجاهر تحت پوشش قرار بگیرند در این کمیته مورد تاکید جدی قرار گرفت.
پرویز افشار

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر توسعه خدمات کاهش آسیب اعتیاد برای معتادان متجاهر و کاهش 25 درصدی اعتیاد در طول برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر پرویز افشار در حاشیه شصتمین کمیته کاهش آسیب، درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد ادامه داد: در این کمیته مصوبات 134 ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور رییس جمهور برگزار شد و همچنین سه آیین‌نامه مرتبط با امر مبارزه همه جانبه با مواد مخدر به ویژه بخش درمان و حمایت‌های اجتماعی در این کمیته به اطلاع اعضاء رسید.

این مقام مسئول در ستاد از ابلاغ طرح‌های تحولی، ویژه و نوآورانه دستگاه‌ها که مورد تاکید و از تدابیر ریاست جمهوری است، خبر داد و گفت: چشم انداز روشنی وجود دارد که اگر ما می‌خواهیم به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ویژه ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم مبنی بر کاهش 25 درصدی اعتیاد در طول برنامه (متوسط سالی 5 درصد) برسیم می‌بایست دارای عزم جدی و اراده همگانی باشیم.

افشار بیان کرد: توسعه خدمات کاهش آسیب به صورتی که بخش قابل توجهی از معتادان متجاهر تحت پوشش قرار بگیرند در این کمیته مورد تاکید جدی قرار گرفت.

وی افزود: در این کمیته رییس سازمان بهزیستی به عنوان رییس کمیته و معاون سازمان نظام پزشکی و دیگر شرکت کنندگان عزم و اراده خود را به منصه ظهور رساندند و اعلام آمادگی کردند که در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست جمهوری قدم‌های اساسی را خواهند برداشت.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، افشار گفت: همچنین مقرر شد ظرف مدت یک ماه آینده طرح‌های تحولی و نوآورانه دستگاه‌ها و راهکارهای اجرای تدابیر معظم له توسط دستگاه‌ها اجرا شود و میزان بودجه دستگاه‌ها و سازو کار و امکاناتی که احتیاج دارند تامین شوند؛  ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز به عنوان دبیرخانه ستاد و به عنوان مرکز هماهنگی و سیاستگذاری در خدمت اعضا خواهد بود و نهایت همکاری‌ را خواهد داشت.

گفتنی است؛ در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون، سازمان‌های غذا و دارو، بهزیستی، زندان‌ها و نظام پزشکی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود در این جلسه پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر