پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2525
۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۳
اندازه متن
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

نگهداری از «کودکان معتاد» پس از سم‌زدایی در مراکز شبه خانواده

کودکان معتاد تا هر زمانی که نگرانی بهزیستی در خصوص آنان برطرف نشود، می توانند در مراکز شبه خانواده بمانند و به خانواده شان بازگردانده نمیشوند/ ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص نگهداری از این کودکان مسئولیتی ندارد.
محسنی بندپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از توافق سازمان متبوعش با ستاد مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری شبانه‌روزی از کودکان معتاد در معرض آسیب ـ بعد از درمان و سم‌زدایی ـ در مراکزشبه خانواده بهزیستی خبر داد.

در حالی که پیش از این خبرهای منتشر شده در خصوص کودکان معتاد حاکی از آن بود که درمان اولیه این دسته از کودکان بدلیل زندگی پر آسیب آنها در خانواده‌ها و محیطی نامناسب  از دلایل عمده برگشت به چرخه اعتیاد آنهاست، بهزیستی اعلام کرده بود ستاد مبارزه با مواد مخدر اجازه نگهداری طولانی مدت و شبانه‌روزی این دسته از کودکان بعد از سم‌زدایی را نمی‌دهد؛ سخنگوی این ستاد در واکنش به این امر نیز گفته بود هزینه نگهداری این کودکان، چه در قالب مراکز اقامتی و چه مراکزی مانند شبه خانواده‌ها، تحویل دادن آنها به سرپرست‌های موقت یا دائم جزو وظایف ذاتی سازمان بهزیستی است، حالا رئیس سازمان بهزیستی کشور از توافق ستاد مبارزه با مواد مخدر و این سازمان برای نگهداری شبانه‌روزی کودکان آسیب دیده معتاد، بعد از درمان و سم زدایی در مراکز «شبه خانواده» خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جمع بندی سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری کودکان آسیب دیده‌ای که بعد از درمان با بازگشت به خانواده‌های آسیب دیده، به چرخه اعتیاد برمی‌گردند گفت: بهزیستی قرار است از این کودکان در مراکز شبه خانواده نگهداری و اطمینان حاصل کند این کودکان مشکلی نخواهند داشت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مدت زمان نگهداری از این کودکان گفت: این کودکان تا هر زمانی که نگرانی بهزیستی در خصوص آنان برطرف نشود، می‌توانند در مراکز شبه خانواده بمانند و به خانواده‌شان بازگردانده نمی‌شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص نگهداری از این کودکان مسئولیتی ندارد و مدت زمان نگهداری از این کودکان در مراکز درمان اعتیاد و مراکز اقامتی بلند مدت  بین 6 ماه تا یک سال است اما بهزیستی در این خصوص مسئول است و آنان را حمایت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر