پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2518
۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲
اندازه متن
مدیر کل زندانهای استان تهران:

هیچ قاچاقچی مواد مخدر استان تهران طی سال ٩٦ اعدام نشده است

بعد از ابلاغ این ماده قانونی، 50 تن از قضات دادسراهای تهران به طور ویژه در زندان ها حضور یافتند و تقاضا و بررسی پرونده مددجویان را انجام دادند/ این پرونده ها و درخواست ها به دادگاه رفت تا قانون جدید برای آنان اعمال شود.
اعدام قاچاقچیان

مدیرکل زندان های استان تهران گفت: هیچ زندانی قاچاقچی مواد مخدر از آغاز سال ٩٦ تاکنون در سطح استان تهران اعدام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مصطفی محبی درباره روند کار و برنامه های زندان های استان تهران نسبت به قانون جدید مبارزه با مواد مخدر افزود: بعد از ابلاغ این ماده قانونی، 50 تن از قضات دادسراهای تهران به طور ویژه در زندان ها حضور یافتند و تقاضا و بررسی پرونده مددجویان را انجام دادند.
وی با بیان اینکه این قضات ، پرونده های درخواست مددجویان مواد مخدر را به دادگاه فرستاده اند، ادامه داد: این پرونده ها و درخواست ها به دادگاه رفت تا قانون جدید برای آنان اعمال شود.
محبی تصریح کرد: اعمال قانون جدید برای همه مددجویانی که درخواست داده بوده اند، انجام می شود. 
به گزارش ایرنا ، رییس جمهوری، ٣ آبان «قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر» را برای اجرا ابلاغ کرده‌ است.
‎براساس مصوبه نهایی مجلس، مجازات اعدام دربارهٔ برخی از قاچاقچیان مواد مخدر حذف می‌شود و این افراد به «حبس درجه یک تا سی سال» و جریمه، محکوم می‌شوند.
‎یکی از شرایطی که در این قانون برای صدور حکم اعدام در جرایم مرتبط با مواد مخدر در نظر گرفته شده است، «ساخت، تولید، توزیع، فروش و وارد کردن» بیش از 50 کیلوگرم موراد مخدر سنتی، یا بیش از دو کیلوگرم موارد مخدر صنعتی است.
‎قاچاقچیان مسلح مواد مخدر یا قاچاقچیانی که «نقش سردستگی» یا «پشتیبان مالی یا سرمایه‌گذار را داشته یا از اطفال و نوجوانان کمتر از 18 سال یا مجانین برای ارتکاب جرم استفاده کرده باشند» همچنان شامل مجازات اعدام خواهند شد.
‎همچنین کسانی که سابقه محکومیت به حبس ابد یا زندان بیشتر از 15 سال به دلیل قاچاق مواد مخدر را داشته باشند، شامل تخفیف‌های قانون جدید نخواهند شد.
‎بر پایه ماده‌ای که با تصویب نمایندگان به قانون مبارزه با مواد مخدر افزوده شده، همچنین در میزان حبس متهمانی که به محکوم به حبس ابد شده، و واجد شرایط شمرده شده در این ماده نیستند، نیز تخفیف اعمال خواهد شد.

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر