پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2506
۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
اندازه متن
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس خبر داد:

تهیه طرحی جهت شفاف‌سازی آمار دقیق و مواد مصرفی معتادان

با وجود آنکه نهادهای گوناگونی در حال مبارزه با مواد مخدر هستند، اما مسئول اصلی مقابله با این بحران اجتماعی مشخص نیست؛ چراکه ستاد مبارزه با مواد مخدر صرفاً سیاستگذاری میکند، نیروی انتظامی متهم را بازداشت و دستگاه قضایی نیز او را به حبس محکوم میکند.
حجت‌الاسلام حسن نوروزی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اعلام این که طرحی جهت شفاف‌سازی آمار دقیق معتادان و نوع مواد مصرفی آنان در دست تهیه است، گفت: هم‌اکنون برخی کلینیک‌های ترک اعتیاد جهت بازداشتن معتادان از تداوم مصرف مخدرها، از الکل استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن نوروزی  با اشاره به طرحی در دست تدوین از سوی این کمیسیون جهت درمان معتادان گفت: در این طرح که با مشورت حقوق‌دانان مجلس در حال تهیه است، هدف، کنترل معتادان است.

وی ادامه داد: شفاف شدن آمار دقیق معتادان و نوع ماده مخدر مصرفی آنان با استفاده از روشی فنی در چارچوب سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر محور اصلی طرح مذکور است.

نوروزی با ذکر اینکه اکنون با وجود آنکه نهادهای گوناگونی در حال مبارزه با مواد مخدر هستند، گفت: با این حال هنوز مسئول اصلی مقابله با این بحران اجتماعی مشخص نیست؛ چراکه ستاد مبارزه با مواد مخدر صرفاً سیاست‌گذاری می‌کند، نیروی انتظامی متهم را بازداشت و دستگاه قضایی نیز او را به حبس محکوم می‌کند.

وی اظهار داشت: در این طرح به دنبال آن هستیم که با رعایت همه جوانب و پس از مطالعات کامل، مواد رقیق‌شده در اختیار معتادان جهت ترک اعتیاد قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: البته هم‌اکنون کلینیک‌هایی در این حوزه فعال‌اند، اما از آنجا که عمدتاً شخصی هستند، بعضاً گاه به‌جای مواد دارویی جهت بازداشتن معتاد از تداوم مصرف مخدرها، از الکل هم استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه لزوم کنترل کلینیک‌های خصوصی و دولتی در حوزه درمان معتادان بیان داشت: امروز در ایران متأسفانه به خاطر واهمه از برخی بازتاب‌های منفی، از اعلام آمار دقیق معتادان و نوع مواد مصرفی آنان خودداری می‌شود که این امر درمان معتادان را نیز با مشکلاتی مواجه می‌کند.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که مبارزه با مواد مخدر صرفاً محدود به توقیف و بازداشت و زندان نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر