پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2475
۰۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷
اندازه متن
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بحران آسیب‌های اجتماعی به مدارس کشیده شده است

ممکن است آمارهای موجود نیز، آمار واقعی نباشد. علنی کردن آمار خانواده ها را نگران می کند، اما برای برنامه ریزان آمار ضروری است. باید برنامه ریزان کشوری از آمار آسیب ها مطلع باشند.
 فاطمه سعیدی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مدیران، آسیب‌های اجتماعی را تابو می‌دانند و خیلی علاقمند به ارایه آمار در این زمینه نیستند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، فاطمه سعیدی درباره آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان اظهار  کرد: آسیب های اجتماعی را نمی‌توان کتمان کرد که وجود ندارند. 

وی افزود: امروزه با بحران آسیب های اجتماعی رو به رو هستیم‌ که به مدارس نیز کشیده شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی‌ بیان کرد: آمار درستی را نمی توان از آسیب های اجتماعی ارایه داد، متاسفانه مسئولان نخواسته اند از آسیب های اجتماعی  آمار وجود داشته باشد.

سعیدی گفت:  در مدارس شاهد آسیب های اجتماعی هستیم. باید مدیران آمار آسیب ها رابه مناطق و اداره کل های آموزش و پرورش ارایه کنند اما طوری اداره ها با مدیران برخورد می کند که مدیر جرات ندارد گزارش دهد.

وی ادامه داد: همچنین؛ دید مدیران به دانش آموزان همانند فرزندان خود هستند، به همین دلیل دوست ندارند گزارش خطاهای آنان را بدهند. مدیران برخی از رفتارها و آسیب ها را در سامانه ثبت نمی کنند.

وی با بیان اینکه تابویی در آسیب های اجتماعی داریم گفت: برخی از مدیران این مسایل را تابو می دانند و  خیلی علاقمند به ارایه آمار نیستند.

سعیدی در برنامه پرسشگر تصریح کرد: ممکن است آمارهای موجود نیز،  آمار واقعی نباشد. علنی کردن آمار خانواده ها را نگران می کند، اما برای برنامه ریزان‌ آمار ‌ضروری است. باید برنامه ریزان کشوری از آمار آسیب ها مطلع باشند.

منبع: خبرگزاری مهر


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر