پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2465
۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۱
اندازه متن
سخنگوی وزارت بهداشت:

خبر هک آیداتیس دروغ است

آیداتیس هک نشده است. ما از روز اول مطمئن بودیم که این خبر دروغ است. از ۱۲۰ هزارفردی که اعلام شد اطلاعاتشان منتشر شده است، انتشار اطلاعات ۱۱۹ هزار نفر کاملا دروغ است. انتشار اطلاعات حدود ۹۰۰ نفر نیز مربوط به ۹ مرکز DIC است.
ایرج حریرچی

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اخباری مبنی بر هک سامانه آیداتیس گفت: آیداتیس هک نشده است. ما از روز اول مطمئن بودیم که این خبر دروغ است. از ۱۲۰ هزارفردی که اعلام شد اطلاعاتشان منتشر شده است، انتشار اطلاعات ۱۱۹ هزار نفر کاملا دروغ است. انتشار اطلاعات حدود ۹۰۰ نفر نیز مربوط به ۹ مرکز DIC است.

 

 به گزارش  پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی تشریح عملکرد وزارت بهداشت با اشاره به انتشار خبری در مورد حک شدن سامانه آیداتیس  اظهار کرد: گروهی با نقشه اعلام کردند که اطلاعات ۱۲۰ هزار نفر از افراد تحت درمان این مراکز را منتشر کرده‌اند و وزارت بهداشت باید ۳۰۰ هزار دلار بدهد که باقی این اطلاعات را منتشر نکنند. برخی رسانه‌های رسمی نیز به این موضوع پرداختند اما طبق اطلاعیه رسمی سازمان فناوری و اطلاعات هیچ هکی در سیستم آیداتیس اتفاق نیفتاده است.

به گفته حریرچی تا روز چهارشنبه گذشته اطلاعات ۷۲۳ هزار و ۹۴۲ نفر وارد سامانه آیداتیس شده بود و تا کنون ۵۹۳ هزار و ۳۵۷ نفر برنامه درمان گرفتند. علاوه بر آن حدود ۴۸۰ هزار نفر نیز دارو دریافت کرده‌اند. با تعاملاتی که با دستگاه‌های نظارتی داشته‌ایم در حال حاضر مشکلات این سامانه در همه استان‌ها حل شده است و پزشکان یکی دو استان باقیمانده نیز هفته گذشته وارد این سامانه شدند.

وی تاکید کرد: سامانه آیداتیس مصوب جلسه ستادی است که شخص رئیس جمهور در آن حضور دارد. تعجب می‌کنم برخی فرض می‌کنند میزان اطمینان به وزارت بهداشت می‌تواند کمتر از اطمینان به ارائه دهندگان خدمت باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر