پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2434
۰۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۳۱
اندازه متن
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر:

همه سازمان های غیردولتی در ستاد مبارزه با مواد مخدر سطح‌بندی شدند

هدف ما ارتقای سطح دانش ان جی اوهاست به طوری که بتوانند در امر پیشگیری اولیه از اعتیاد ما را یاری کنند. ان جی اوها باید بتوانند امر پیشگیری را در سطح محلات کشور اجرا کنند تا توانمند نباشند و آموزش های لازم را نبینند این کار عملا شدنی نیست.
وهاب زاده

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه کلیه سازمان های غیردولتی در ستاد مبارزه با مواد مخدر سطح‌بندی شدند، گفت: سطح‌بندی سازمان‌های غیردولتی اتفاق خوبی است که در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد، عارف وهاب‌زاده، مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در خصوص تشکل های سازمان های مردم نهاد گفت: در حوزه سازمان های مردم نهاد دو دفتر وجود دارد، یکی دفتر فرهنگ و پیشگیری که اقدامات مربوط به دستگاه ها را انجام می دهد، دیگری دفتر توسعه مشارکت های مردمی که وظیفه اش ارتباط با سازمان های غیردولتی است که در دو حوزه درمان و پیشگیری فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه کلیه سازمان های غیردولتی در ستاد مبارزه با مواد مخدر سطح‌بندی شدند، بیان کرد: اتفاق خوبی که اکنون رخ داده این است که در سطوح مختلف سازمان های غیردولتی مشخص است یعنی سطح یک آنها اعضایی هستند که فعال بوده هر سال هم به تعداد این گروه ها افزوده می شود. سطوح دوم و سوم سازمان های غیردولتی هستند که اقدامات توانمندسازی روی آنها در حال انجام است تا برسند به آن سطح یکی که مورد انتظار ستاد است.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: سطح‌بندی سازمان‌های غیردولتی اتفاق خوبی است که در حال انجام است و هر سال هم به تعداد اعضای فعال سازمان های غیردولتی به ویژه در بخش پیشگیری اضافه می شود چون در گذشته بیشتر کارها در حوزه درمان بود و بیشتر به کاهش آسیب می رسیدند و از این لحاظ اقدامات پیشگیرانه یک مقدار مغفول مانده بود ولی خوشبختانه در یکی دو سال اخیر توجه خود را بیشتر روی پیشگیری اولیه و افراد سالم قرار دادیم که این ان جی اوها این کار را انجام می دهند. 

وی گفت: دستگاه های دولتی را هم موظف کردیم که بیشتر اقدامات خود را به سمت سازمان های غیردولتی است که از طریق آنها این کار را انجام دهند، اکنون این اقدامات صورت گرفته و خود دستگاه های دولتی هم به وسیله این سازمان های غیر دولتی در حال انجام اقدامات خود هستند. 

وهاب‌زاده با اشاره به توانمندسازی ان جی اوها اظهار کرد: بحث توانمندسازی ان جی اوها صرف یک آموزش نیست، بحث توانمندسازی تمام ابعاد را می تواند دربر بگیرد لذا از لحاظ ما بایستی ان جی اوهایی داشته باشیم که برنامه های پیشگیری را هم در سطح کشور اجرا کند یعنی این توانمندی را باید داشته باشند که بتوانند برنامه های استاندارد پیشگیری را انجام دهند در واقع هدف ما ارتقای سطح دانش ان جی اوها که در امر پیشگیری اولیه از اعتیاد است یعنی ما بتوانیم آنها را با مباحث مربوط به پیشگیری‌ رفتارها، پیشگیری آموزش مهارت‌ها و مباحث فرزندپروری آشنا کنیم. 

مدیر کل امور فرهنگی پیشگیری و ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ان جی اوها در سطح محلات بهتر و بیشتر می توانند از این ابعاد آموزشی استفاده کنند، تصریح کرد: هدف ما این است که ان جی اوها بتوانند امر پیشگیری را در سطح محلات کشور اجرا کنند تا توانمند نباشند و آموزش های لازم را نبینند این کار عملا شدنی نیست.

وی افزود: یکی دو سالی است که ما این هدف را گذاشتیم که این همکاران را از طریق کارگاه های کادر متخصص بتوانیم یک تعداد مربی و مدرس را از خود ان جی اوها تربیت کنیم که اینها بتوانند به شکل تیمی به سطح محلات بروند و به گروه‌های هدف مختلف حتی از خودشان را هم آموزش دهند.

منبع:خبرگزاری شبستان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر