پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2426
۰۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۸
اندازه متن

تلاش بسیج سنندج برای کاهش اعتیاد / طرح کنترل اعتیاد در 6 محله

طرح کرامت ۲ سراسری است. دولت از بسیج در این زمینه کمک خواسته است و وزارت های کشور و بهداشت و درمان نیز به صورت مستقیم با بسیج همکاری می کنند.
سرهنگ سید عیسی رحیمی زاده

فرمانده سپاه ناحیه سنندج روز شنبه در جمع خبرنگاران به تشریح تلاش های صورت گرفته برای کاهش اعتیاد در قالب طرح کرامت 2 پرداخت و گفت: این طرح در 6 محله حاشیه شهر اجرا شده است.

‎به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرهنگ سید عیسی رحیمی زاده در این نشست اظهار کرد: برای کنترل اعتیاد در محله های نایسر، حسن آباد، ننله، کانی کوزله، عباس آباد و تقتقان (اسلام آباد) از محلات حاشیه ای شهر سنندج با حضور ائمه جماعت(ماموستا) به تشکیل شوراهای محله اقدام کردیم.
‎وی با اشاره به اینکه معتمدین محل، هیات امنای مساجد و خیرین در این شوراها حضور دارند، افزود: در ابتدا به تشکیل بانک اطلاعاتی برای شناسایی افراد معتاد و توزیع کنندگان مواد مخدر اقدام شد ‎و جلسات مشاوره ای برای این 2 گروه تشکیل دادیم اما هدفگذاری ما بر روی افراد معتاد است.
سرهنگ رحیمی زاده با اشاره به اینکه تیمی از بسیجیان خواهر و برادر به منازل این افراد می روند، یادآور شد: با کمپ های ترک اعتیاد نیز هماهنگی شد و هزینه ترک اعتیاد در این کمپ ها برای این افراد را به نصف کاهش دادیم تا اگر فرد معتاد نتواند هزینه را پرداخت کند با کمک دستگاه های دیگر او را به این کمپ ها بفرستیم.
‎وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری که این طرح شروع شده تاکنون 600 نفر از افراد معتاد موافقت کرده اند به کمپ ترک اعتیاد بروند و 50 نفر را نیز تاکنون به کمپ فرستاده ایم که تحت درمان قرار گرفته اند.
‎فرمانده سپاه ناحیه سنندج با تاکید بر اینکه این افراد را پس از ترک رها نمی کنیم، افزود: معتاد پس از ترک نیاز به درمان روحی و روانی دارد که جلسات مشاوره ای مختلفی برای او تشکیل می دهیم.
وی ادامه داد: خانواده های افراد معتاد را نیز رها نمی کنیم و کارگاه هایی ایجاد شده که این افراد علاوه بر آموزش، حرف مختلف در آن می توانند با کسب مهارت به کار و تولید مشغول شوند و هر کارآفرینی بتواند برای این افراد شغل ایجاد کند، در ازای هر نفر 100 میلیون ریال تسهیلات دریافت می کند.
سرهنگ ‎رحیمی زاده با بیان اینکه این طرح سراسری است، اضافه کرد: دولت از بسیج در این زمینه کمک خواسته است و وزارت های کشور و بهداشت و درمان نیز به صورت مستقیم با بسیج همکاری می کنند.

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر