پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2406
۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۴
اندازه متن
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران:

پیش بینی جذب روزانه 500 معتاد متجاهر از حاشیه بزرگراه ها و محدوده های پرتردد تهران

معتادان حدود 2 تا 3ماه برای درمان و بازپروری در این مراکز نگهداری می شوند و سپس با کمک سازمان های مردم نهاد 9 ماه تا 2 سال برای پاک شدن کامل در مراکز بهاران حضور خواهند داشت تا بتوانند با فراهم شدن شرایط برگشت به جامعه، مجددا به این دام نیفتند.
رضا قدیمی

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح جذب و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: براساس برنامه پیش بینی شده، مقرر شده که روزانه حداقل 500 نفر از معتادان احتمالی در حاشیه بزرگراه ها و محدوده های پرتردد شهر تهران جذب و ساماندهی شوند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری  ایرنا، رضا قدیمی با بیان اینکه برای جذب و نگهداری معتادان متجاهر طرحی ویژه در حال اجراست، اظهار کرد: این طرح ویژه اﺯ روز گذشته (چهارشنبه)به مدت یک هفته اجرا می شود و ﺩﺭ ﺭﻭﺯ اﻭﻝ اجرای آن 822 نفر اﺯ ﻣﻌﺘﺎﺩاﻥ از سطح منطقه 12 تهران ﺟﺬﺏ و منتقل شده اند. 
وی با اشاره به اجرای طرح ویژه ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر به طور دائمی گفت: با این حال اکنون در مرحله ای هستیم که تعداد معتادان در حال افزایش بوده و بنا بر تصمیم گیری صورت گرفته درصدد آن هستیم با طرحی که در حال اجراست، بتوان این وضعیت را بهبود بخشید.
قدیمی، جمع آوری معتادان متجاهر را یکی از مطالبات مردم عنوان کرد و افزود: آنان می خواهند معتادان متجاهر را از منظر عمومی دور کنیم، این کف مطالبه مردم ست، نه سقف آن و باید تا حد توان همه کمک کنیم تا این امر حل شود.
وی اظهار کرد: براساس حکم دستگاه قضایی، معتادان متجاهر سطح شهر تهران توسط پلیس و با همکاری شهرداری تهران، جذب و پس از غربال در مراکز مختص این افراد نگهداری می شوند.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران درباره مراحل نگهداری معتادان در مراکز تدارک دیده شده، گفت: معتادان حدود 2 تا 3ماه برای درمان و بازپروری در این مراکز نگهداری می شوند و سپس با کمک سازمان های مردم نهاد 9 ماه تا 2 سال برای پاک شدن کامل در مراکز بهاران حضور خواهند داشت تا بتوانند با فراهم شدن شرایط برگشت به جامعه، مجددا به این دام نیفتند.
قدیمی متذکر شد: مراکز بهاران محل نگهداری از معتادان نیست بلکه محل کارآموزی به معتادان بهبود یافته و ایجاد زمینه برای بازگرداندن آنان به جامعه است.
ﻭﻱ گفت: ﺷﻬﺮﺩاﺭﻱ تهران ﺑﺮاﻱ ساماندهی 2 هزار ﻣﻌﺘﺎﺩ ﺯﻳﺮﺳﺎﺧﺖ ﻓﺮاﻫﻢ ﻛﺮﺩﻩ که این ظرفیت مطمئنا پاسخگوی این میزان معتاد در سطح شهر تهران نیست.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این نهاد ﻫﻤﻪ ﺯﻳﺮﺳﺎﺧﺖ ﻫﺎ ﻭ ﺗﺠﻬﻴﺰاﺕ ﻃﺮﺡ جمع آوری و ساماندهی معتادان را ﻓﺮاﻫﻢ ﻛﺮﺩﻩ و باید در این خصوص نهادهای دیگر هم پای کار آمده و برای ریشه کن کردن این مشکل اقداماتی را انجام دهند.
قدیمی گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و پلیس، به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اجتماعی، متاسفانه همچنان برخی محلات و مناطق، مکانی مناسب برای حضور و تجمع معتادان است.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر