پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2369
۰۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
اندازه متن
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:

افزایش 2 برابری مصرف سیگار در دختران ایرانی/نیم میلیون بستری سالانه به خاطر دخانیات

حدود 8 میلیون نفر در ایران سیگار می کشند. هر سال 500 هزار نفر به خاطر مصرف دخانیات بستری می شوند و 50 هزار نفر فوت می کنند و مصرف سیگار بین دختران در 5 سال گذشته دوبرابر شده است.
ایرج حریرچی

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود 8 میلیون نفر در ایران سیگار می کشند. هر سال 500 هزار نفر به خاطر مصرف دخانیات بستری می شوند و 50 هزار نفر فوت می کنند و مصرف سیگار بین دختران در 5 سال گذشته دوبرابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا،  ایرج حریرچی در نشست خبری وزارت بهداشت افزود: 7 میلیون نفر در دنیا سالانه به خاطر مصرف دخانیات فوت می کنند یعنی هر 6 ثانیه یک نفر در کشور ما نیز این آمار بالاست و در سالهای اخیر افزایش اندکی در حدود 5 درصد داشته است.
حریرچی با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از دخانیات از مرگ ناشی از تصادفات, ایدز و سلاح های سرد و گرم بیشتر است، گفت: در ایران 8 میلیون نفر سیگار می کشند که حدود 14.13 درصد جمعیت کشور هستند یعنی از هر 7 نفر یکی سیگار می کشد.
وی افزود: خطر سکته قلبی و مغزی در افراد سیگاری 2 تا 4 برابر و خطر سرطان ریه در این افراد 23 برابر است.
حریرچی ادامه داد: وزن کودکان متولد شده از مادران سیگاری 200 تا 300 گرم کمتر است.
وی گفت: اغلب نوجوانان قلیان را در کنار خانواده مصرف می کنند و هر وعده مصرف قلیان معادل 100 تا 200 نخ سیگار است و نشستن کنار فردی که قلیان می کشد معادل کشیدن 6 تا 8 نخ سیگار است. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر