پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2323
۰۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶
اندازه متن
رئیس اورژانس اجتماعی خبر داد؛

مسمومیت هزار کودک با موادمخدر

طبق گزارش هایی که وزارت بهداشت از کل کشور به ما داده است 1189 مورد کودک و نوزاد در سنین مختلف مشکل مسمومیت با مواد مخدر داشته اند که یا مادر آن ها اعتیاد داشته یا به صورت اتفاقی از متادون پدر استفاده کرده اند.
اسدبیگی

رئیس اورژانس اجتماعی کشور اعلام کرد: درصد اندکی از تماس های مربوط به کودک آزاری با خط 123 توسط کودکان صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری پانا، حسین اسدبیگی با بیان اینکه متولی سلامت اجتماعی در کشور در احکام دائمی برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی است، اظهارداشت: در سال جاری راه اندازی تعداد 140 مرکز اورژانس اجتماعی در دستور کار بهزیستی قرار دارد که 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تا کنون 20 درصد آن تخصیص یافته است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 45 مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است.

تشکیل 15 میلیون پرونده

وی با اشاره به اقدامات اورژانس اجتماعی در رابطه با گزارش های مردمی با این مراکز گفت: در بسیاری از مواردی که به اورژانس اجتماعی گزارش می شود، سعی می کنیم بدون اینکه مشکل قضائی داشته باشد به پایان برسد. در گزارش هایی که به دست ما رسیده 15 میلیون پرونده در سال گذشته در دادگاه ها تشکیل شده که اگر اقدامات اورژانس اجتماعی نبود، این تعداد بیشتر می شد.

اسدبیگی اضافه کرد: بخشی از مداخله اورژانس اجتماعی در بحث پیشگیری دنبال می شود و در پرونده های اورژانس، با مداخله روانشناختی و مددکاری اجتماعی از مشکلات پیشگیری می شود.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی همچنین درباره میزان تماس کودکان با اورژانس اجتماعی نیز گفت: در آمارها درصد کمی از تماس ها با اورژانس اجتماعی از سوی کودکان انجام می شود و به طور معمول این تماس ها از سوی افراد دیگر، مسئولان مدرسه، مهدهای کودک، اقوام و یا غریبه ها تماس گرفته می شود.

وی ادامه داد: تمام سعی ما در اورژانس اجتماعی این است که خانواده اصلاح شود و کودک در کانون خانواده باشد اما اگر به این نتیجه برسیم که کودک نمی تواند در خانواده باشد، با گزارش هایی که به قوه قضائیه می دهیم، این کودکان را به مراکز بهزیستی منتقل می کنیم. البته در بسیاری از موارد به ما گفته می شود کودک را از خانواده جدا کنیم، در صورتی که بچه باید در کانون خانواده باشد.

اسدبیگی تصریح کرد: در همکاری با وزارت بهداشت و بنا بر گزارش هایی که به ما ارسال شده است در سال گذشته مواردی از نوزادان در بیمارستان به دنیا آمده اند که مادران آن ها اعتیاد داشته اند. در پی این موضوع از وزارت بهداشت و بیمارستان ها درخواست کردیم تا همه این موارد را به سازمان بهزیستی گزارش دهند.

وی اضافه کرد: طبق گزارش هایی که وزارت بهداشت از کل کشور به ما داده است 1189 مورد کودک و نوزاد در سنین مختلف مشکل مسمومیت با مواد مخدر داشته اند که یا مادر آن ها اعتیاد داشته یا به صورت اتفاقی از متادون پدر استفاده کرده اند. در این گزارش 639 مورد مادر معتاد بوده است. تعدادی از این کودکان به خانواده ها بازگشته اند و 467 کودک نیز به مراکز بهزیستی واگذار شده اند، 15 کودک فوت کرده اند و 60 کودک نیز به اقوامشان تحویل داده شده اند.

 منبع: خبرگزاری پانا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر