پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2322
۰۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
اندازه متن
معاون امنیتی و انتظامی استاندار:

برخی معتادان متجاهر قابل نگهداری در اردوگاهها نیستند

حدود ٢ تا ٣ درصد افراد خیابانی در تهران اتباع بیگانه هستند و بخش اعظمی از افراد خیابانی از شهرستانها وارد تهران شده‌اند و به دنبال آن هستیم تا با راهکار قانونی آنها را تحویل بهزیستی مناطق خودشان دهیم.
محسن نسج همدانی

معاون امنیتی و انتظامی استاندار با بیان اینکه تعدادی از معتادان متجاهر به امراضی دچارند که در اردوگاهها قابل نگهداری نیستند ، گفت: قرار است سازمان بهزیستی این افراد را به هفت بیمارستان مشخص تحویل داده و تحت درمان قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم جلسه شورای مشورتی آسیبهای اجتماعی استان به ریاست استاندار و با حضور محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور، ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، سردار مؤیدی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ ، چاوشی معاون سیاسی و همدانی معاون امنیتی استانداری تهران و مدیران دستگاههای مرتبط با حوزه آسیبهای اجتماعی استان برگزار شد.

محسن نسج همدانی ـ معاون امنیتی و انتظامی استاندار در مورد مسایل مطرح شده  در این جلسه اظهار کرد: وجود کودکان کار، افراد بی خانمان، معتادان و دستفروشان موجب بی نظمی و به هم خوردن چهره شهر شده است و در این جلسه پیرامون ساماندهی و برخورد با بر هم زنندگان نظم شهر تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: این افراد در چند گروه قابل دسته‌بندی هستند، گروهی از آنها وضعیت مشخصی دارند و با عنوان معتاد متجاهر در شهر ظاهر می‌شوند و لازم است پس از جمع آوری، غربالگری و برای ترک اعتیاد ساماندهی شوند هرچند تعداد زیادی از آنها ترک نمی‌کنند اما وظیفه دستگاهها اجرا می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار با بیان اینکه تعدادی از معتادان متجاهر به امراضی دچارند که در اردوگاهها قابل نگهداری نیستند تصریح کرد: قرار است سازمان بهزیستی این افراد را به هفت بیمارستان مشخص تحویل داده و پس از درمان با کمک کمیته امداد امام (ره) مشکلات آنها در بخشهای حرفه آموزی، پرداخت وام و تحت پوشش قرار گرفتن مرتفع شود.

همدانی ادامه داد: برخی از مزاحمین خیابانی توسط پلیس جمع آوری می‌شوند و پس از بررسی وضعیت در گروه ساماندهی معتادان یا متکدیان یا کودکان خیابانی قرار می‌گیرند.

وی در مورد تصمیماتی که برای رفع مشکل حضور اتباع بیگانه در خیابانهای تهران و رفع آسیبهای اجتماعی که در پی حضور برخی از آنها در شهر رخ می‌دهد گفت: اتباع بیگانه توسط پلیس به اردوگاه قرنطینه تهران تحویل داده می‌شوند، گروهی از آنها غیرمجاز وارد شده‌اند و وضعیت برخی از آنها که دارای مدارک هویتی، ویزا و پاسپورت هستند و در تهران تکدی گری می‌کنند با هماهنگی وزارت امور خارجه بررسی می‌شود .

معاون امنیتی و انتظامی استاندار  تصریح کرد: حدود ٢ تا ٣ درصد افراد خیابانی در تهران اتباع بیگانه هستند و بخش اعظمی از افراد خیابانی از شهرستانها وارد تهران شده‌اند و به دنبال آن هستیم تا با راهکار قانونی آنها را تحویل بهزیستی مناطق خودشان دهیم.

به گفته همدانی قاطعیت در برخورد با برهم زنندگان نظم چهره شهر در دستور کار دستگاهها به ویژه پلیس است و رسانه‌ای شدن این موضوع و آگاهی رسانی به مردم برای پرهیز از کمک به این افراد به ویژه از طریق رسانه ملی اهمیت زیادی دارد.

وی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان کار حرفه آموزی برخی از افراد جمع آوری شده آغاز شود و هویت یابی آنها در دستور کار قرار گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار گفت: پلیس تهران قرار است سرشاخه‌های متکدیان و گروههایی که در قالبهای مختلف چهره شهر را به هم زده‌اند شناسایی کرده و با روشهایی این معضل به شکل ریشه‌ای در تهران مرتفع شود.

همدانی با بیان اینکه مسئولیت پیگیری و اجرای طرح به عهده فرمانداری تهران است، گفت: طی بیست روز آینده جلسه دیگری از شورا برای جمع بندی طرح از سوی دستگاهها به منظور ارائه به مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

در جلسه شورای مشورتی آسیبهای اجتماعی استان تهران موضوع تشدید طرح جمع آوری و ساماندهی گروههای مختلفی که چهره شهر را با تکدی گری، دستفروشی و اعتیاد و سایر آسیبهای اجتماعی بر هم زده‌اند، بحث و برای اجرا بررسی شد.

 منبع: خبرگزاری تسنیم


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر