پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2301
۲۲ امرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
اندازه متن
یک مسئول ستاد مبارزه با موادمخدر:

اعتبار حوزه پیشگیری جوابگوی برنامه ها نیست

آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد به خانواده‌ها در همه استان‌ها در قالب طرح خادم ارائه می‌شود. بر اساس این طرح کارکنان واحد امداد و نجات هلال احمر هر استان با مراجعه به منازل آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیادرا به خانواده‌ها ارائه می‌دهند.
وهاب زاده

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: اعتبار سالانه حوزه پیشگیری این ستاد حدود 270 میلیارد ریال است که به‌هیچ‌وجه جوابگوی برنامه ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، عارف وهاب زاده در نشست با مسئولان حوزه پیشگیری از اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اعتبارات حوزه پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در مقابل اعتبارات حوزه درمان و مقابله ناچیز است.
وی افزود: آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد به خانواده‌های ایرانی در تمامی استان‌ها در قالب طرح «خادم» (خانواده آماده در مقابل مخاطره‌ها) ارائه می‌شود.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: بر اساس این طرح کارکنان واحد امداد و نجات جمعیت هلال احمر هر استان با مراجعه به منازل آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد را به خانواده‌ها ارائه می‌دهند.
وهاب زاده عنوان کرد: طرح «خادم» با توجه به انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعیت هلال احمر از سال آینده در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود.
وی ابراز داشت: این طرح هم اینک به صورت پایلوت و آزمایشی در 2 استان تهران و کرمان در حال اجرا بوده که تجربه موفقی است.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید نرخ شیوع مصرف مواد مخدر کشور هر سال پنج درصد کاهش یابد.
وهاب زاده اظهار داشت: در حالی که هم اینک حضور و مداخله متخصصان و دانشگاهیان کشور در زمینه فرهنگ ‌سازی و پیشگیری از شیوع اعتیاد و مصرف مواد مخدر چندان رضایت ‌بخش نیست.
وی افزود: سال گذشته با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2 واحد درسی اختیاری با عنوان «مهارت‌های زندگی» تصویب و به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد.
«عارف وهاب زاده» به منظور دیدار و نشست با جمعی از مسئولان حوزه پیشگیری از اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج مرکز این استان سفر کرد.
سال گذشته چهار هزار و 416 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.
کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر به یکی از مسیرهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر