پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2293
۱۸ امرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۸
اندازه متن
اژه‌ای در نشست هم‌اندیشی بسیج حقوقدانان:

اعدام قاچاقچیان را هم حذف کنیم باز غربی‌ها نمی‌گویند کار خوبی کردید/ کارآمدی، اعتماد مردم و مردمی بودن؛ ۳ فاکتور مهم نظام است

آیا کارهایی که باید در بحث مواد مخدر انجام می شده انجام شده است؟ من نمی خواهم از اعدام طرفداری کنم. آیا همه کارها را رها کردیم و همه نتیحه را از اعدام می خواستیم و حالا می خواهیم نباشد؟
محسنی اژه ای

معاون اول قوه قضاییه گفت: یقین دارم حتی اگر اعدام در بحث مواد مخدر هم کم شود غربی ها نمی گویند کار خوبی کردید. مسئله دیگر این است که اعدام را بر نداریم و دو سال دیگر بگوییم وضعیت بدتر شده اشت. اگر اعدام را کم می کنند حداقل یک مجازاتی را جایگزین کنند که نقش بهتر از اعدام را داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست هم‌اندیشی نخبگان حقوقی و شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: برخی می گویند مجازات را تشدید کردید اما هنوز جرم هست. در بحث مواد مخدر، قوانینی از سالیان قبل داشتیم و خیلی وقت ها تشدید شده و الان می خواهند تخفیف بدهند. می گویند اعدام جواب نداد و فلان مشکلات را هم دارد. باید ببینیم هدف ما از اعدام چه بوده؟ آیا کارهایی که باید در بحث مواد مخدر انجام می شده انجام شده است؟ من نمی خواهم از اعدام طرفداری کنم. آیا همه کارها را رها کردیم و همه نتیحه را از اعدام می خواستیم و حالا می خواهیم نباشد؟

معاون اول قوه قضاییه گفت: یقین دارم حتی اگر اعدام در بحث مواد مخدر هم کم شود غربی ها نمی گویند کار خوبی کردید. مسئله دیگر این است که اعدام را بر نداریم و دو سال دیگر بگوییم وضعیت بدتر شده اشت. اگر اعدام را کم می کنند حداقل یک مجازاتی را جایگزین کنند که نقش بهتر از اعدام را داشته باشد و اثر منفی اعدام را نداشته باشد و باید روی این مطالعه شود.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر