پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2273
۱۰ امرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۹
اندازه متن
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مطرح کرد؛

گزارشی از فوت کارتن خواب‌ها در زمستان 95 نداشتیم

80 تا 90 درصد افرادی که به مراکز بهاران مراجعه می‌کنند مجدد به اعتیاد باز می گردند، زیرا چرخه درمان در کشور ما کامل نیست و هیچ کدام از 25 مجتمع بهاران برون سپاری نشده است و فقط برای بهره برداری به مراکز دارای مجوز واگذار شده است.
عبدالهی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با تاسیس گرمخانه ها در زمستان سال 95 هیچ فرد بی خانمانی در شهر تهران فوت نکرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سیصد و شصت و پنجمین جلسه علنی که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با ارائه گزارش کار 12 ساله معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: 18گرمخانه در سطح شهر تهران داریم که افراد بی خانمان در آنها  نگهداری می‌شوند و گنجایش آنها 3 هزار نفر است که این تعداد در روزهای سرد و زمستانی به 6 هزار نفر می رسد، در همین راستا با فعالیت این گرمخانه ها در زمستان 95، هیچ فوتی به عنوان کارتن خواب در سطح شهر تهران توسط پزشکی قانونی گزارش نشده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: 25 مجتمع بهاران و 16مرکز پرتو داریم که 3 هزار دانش آموز در این مراکز نگهداری می شوند. 2مرکز بهبودی در خاور شهر و سعید آباد جاجرود وجود دارد که در آنها نیز حدود 700 نفر نگهداری می شود. در مناطق 3 و 7 نیز همراه سراهایی وجود دارد که همراهان بیماران می‌توانند در این مراکز ساکن شوند، 4 مرکز صبح رویش در شهر تهران وجود دارد که افراد بازمانده از تحصیل می‌توانند در این مراکز درس بخوانند، همچنین 2سامان سرا داریم که بیماران روانی مزمن و بیماران عفونی بی خانمان در آنها نگهداری می شوند.

وی در بحث مراکز بهاران تصریح کرد: 80 تا 90 درصد افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند مجدد به اعتیاد باز می گردند، زیرا چرخه درمان در کشور ما کامل نیست و هیچ کدام از 25 مجتمع بهاران برون سپاری نشده است و فقط برای بهره برداری به مراکز دارای مجوز واگذار شده و هیچ مجموعه ورزشی هم غیر قانونی واگذار نشده است.

عبدالهی گفت: قانون به ما اجازه جذب کودکان زیر 15 سال را نمی دهد و این کار وظیفه سازمان بهزیستی است.

وی گفت: مدتی پیش مجلس از تمام دستگاه های مسئول در آسیب های اجتماعی دعوت کرد و گزارشی را ارایه داد که مورد قبول بود و از سال 84 هیچ دستگاهی که در حوزه آسیب های اجتماعی حرفی داشته باشد، وجود نداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر