پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2206
۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۶
اندازه متن
انصاری عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با « ایران» تشریح کرد:

واگذاری غیر قانونی 23 مرکز « بهاران » به قرار گاه امام رضا(ع)

حتی اگر بپذیریم که قرارگاه امام رضا (ع)، بخش خصوصی است باید روند قانونی کار یعنی مزایده و همچنین درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار هم اتفاق می‌افتاد و سپس با کمترین قیمت واگذاری می‌شد، اما آیا کسی حتی درباره این واگذاری‌ها چیزی شنیده است!
بهاران

شهرداری تهران پس از انتخابات ریاست جمهوری و درحالی که بزودی ریاست ١٢ ساله محمدباقر قالیباف بر مسند شهرداری تهران به پایان می‌رسد، ٢٣ مرکز بهاران ( مراکز نگهداری معتادان بهبود یافته ) را بدون طی تشریفات قانونی به قرارگاه امام رضا (ع) واگذار کرد. این درحالی‌ است که گفته می‌شود قرارگاه امام رضا متعلق به یکی از نزدیکان شهردار تهران است. البته غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران در جلسه اخیر شورا این واگذاری‌ها را به چالش کشیده بود، اما ناصر امانی، معاون شهردار به صراحت گفته بود که چنین چیزی امکان ندارد و این واگذاری‌ها به بخش خصوصی انجام شده است. سؤال اینجاست اگر قرارگاه امام رضا (ع) بخش خصوصی است، چرا مسائل دور از چشم شورا و بدون مدرک و سند انجام شده است و اساساً مالک این قرارگاه چه کسی است و چرا تاکنون حرفی از رئیس این قرارگاه به میان نیامده است؟! آنطور که انصاری به خبرنگار «ایران» می‌گوید، حتی اگر بپذیریم که قرارگاه امام رضا (ع)، بخش خصوصی است باید روند قانونی کار یعنی مزایده و همچنین درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار هم اتفاق می‌افتاد و سپس با کمترین قیمت واگذاری می‌شد، اما آیا کسی حتی درباره این واگذاری‌ها چیزی شنیده است! اصلاً با چه بهانه‌ای یک بخش خصوصی در کار مدیریت شهری وارد شده و دخالت می‌کند.او با بیان اینکه بارها درباره ماهیت قرارگاه امام رضا (ع) به شهرداری تهران تذکر داده است، اما هیچ پاسخ روشنی دریافت نکرده و تنها فرافکنی دیده است، تأکید می‌کند: در چندین تذکر از مدیران شهرداری خواستم تا شفاف بگویند هویت قرارگاه امام رضا چیست؟ آیا عمومی یا خصوصی است و یا NGO یا شرکت سهامی خاص است که از سال گذشته تاکنون شهرداری پاسخی در این زمینه نداده است. به گفته این عضو شورا، شهرداری پیش از این نیز در زمینه کمک کردن به مناطق جنگی و ارائه‌ خدمات به زائران اربعین از این قرارگاه کمک خواسته بود که جزئیات آن هم برای ما روشن نشد. اکنون این ٢٣ مرکز هم با ترک تشریفات به مدت سه سال به این قرارگاه سپرده شده است که ما حتی نمی‌دانیم ارزش ریالی آنها چقدر است و با چه قیمتی واگذار شده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این قرارگاه در اختیار نزدیکان قالیباف است، می‌گوید: درحال حاضر با واگذاری مدیریت 23 مرکز بهاران این قرارگاه در امور اجرایی وارد شده و لازم است براساس وعده‌ای که قالیباف داده بود از اجرای این قراردادی که منعقد شده جلوگیری شود وگرنه با سرکار آمدن شورای پنجم آنها به این موضوع رسیدگی می‌کنند که کارنامه موفقی برای شهردار تهران به دنبال نخواهد داشت.ناصر امانی، معاون شهردار البته در جلسه اخیر شورا در پاسخ به تذکر این عضو شورا درباره فعالیت‌های قرارگاه امام رضا در زمینه مبارزه با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی گفته بود که این نهاد در حال کمک به آسیب‌های اجتماعی در سایر استان‌ها و شهرها همچون ایلام و خراسان و غیره است. در تهران هم برای آسیب‌های اجتماعی و تهیه البسه و لوازم تحصیل برای مستمندان با شهرداری همکاری می‌کند و هیچ وابستگی‌ای به شهرداری ندارد و اگر کمکی هم گرفته در چارچوب قانون بوده است.
او همچنین درباره واگذاری مجتمع‌های بهاران نیز اینطور توضیح داده بود: مجتمع‌های بهاران با توجه به قانون شوراها و برنامه ۵ ساله شهرداری در مسیر خصوصی‌سازی قرار دارند و مدیریت شهری جدید می‌تواند قرارداد را با قرارگاه فسخ کند.

 منبع: روزنامه ایران

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر