پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2179
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۱۳
اندازه متن
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

مسوولیت مراکز ماده 16 ترک اعتیاد به بهزیستی واگذار می شود

به زودی برای واگذاری مسوولیت مرکز ماده 16 به بهزیستی قرارداد 155 میلیارد ریالی بین ستاد مبارزه با مواد مخدر با این سازمان منعقد می شود/ این تفاهم نامه اول تیرماه منعقد می شود.
پرویز افشار

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مسوولیت مراکز ماده 16 ترک اعتیاد به بهزیستی واگذار می شود و ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها نقش سیاستگذاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، پرویز افشار  در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار کرد: قبول مسوولیت مراکز ماده 16 توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کار اشتباهی بود چرا که این ستاد وظیفه اجرایی نداشت.
وی بیان کرد: به زودی برای واگذاری مسوولیت مرکز ماده 16 به بهزیستی قرارداد 155 میلیارد ریالی بین ستاد مبارزه با مواد مخدر با این سازمان منعقد می شود.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: این تفاهم نامه اول تیرماه منعقد می شود و پس از آن بودجه ای در این ارتباط به دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر اختصاص نمی یابد.
افشار ابراز امیدواری کرد با واگذاری این مسوولیت به سازمان بهزیستی میزان مراجعه به مرکز ماده 16 ترک اعتیاد کاهش یابد.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ستاد آمادگی لازم برای تجهیز خانه ورزش روستایی را دارد و مکان و زیر ساخت های مورد نیاز باید از سوی روستاها تامین شود.
افشار اضافه کرد: 6 میلیارد ریال اعتبار سال گذشته برای خانه های ورزش روستایی در نظر گرفته شده بود که امسال این اعتبار به 2 برابر افزایش یافت و در مقابل ، وزارت ورزش نیز موظف به تخصیص اعتبار برای خانه ورزش روستایی به این میزان شد.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: برای تامین هزینه درمان معتادان بی بضاعت کشور با بیمه سلامت و وزارت رفاه هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: بیمه سلامت مکلف به نامنویسی در سایت و پرداخت هزینه درمان معتادانی است که نیاز به درمان سرپایی دارند.
افشار اضافه کرد: هزینه خدمات درمانی افرادی که به کمپ ها می روند باید توسط بیمه پوشش داده شود و در صورت محقق نشدن این طرح از طریق پرداخت یارانه این هزینه جبران می شود.
مرکز ماده 16 سال 92 در استان همدان با هدف جمع آوری، ساماندهی و درمان معتادان متجاهر راه اندازی شد و در این مرکز معتادان متجاهر و فاقد مکان که با حضور در سطح شهر چهره نازیبایی را به نمایش گذاشته یا با انجام اعمال ناشایست آثار ناخوشایندی در امنیت و آرامش مردم ایجاد می کنند، نگهداری می شوند.

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر