پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2178
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۵۹
اندازه متن

گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست جهان را کسب کرد

گمرک ایران در مبارزه و کشف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی، قرص‌های مخدر و روان گردان‌ها و پیش ساز‌ها بهترین عملکرد را در مقایسه با دیگر گمرکات داشته است/کشورهای هنگ کنگ، ژاپن و نیوزلند رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.
گمرک

در تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما گمرک ایران در مبارزه و کشف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی، قرص‌های مخدر و روان گردان‌ها و پیش ساز‌ها بهترین عملکرد را در مقایسه با دیگر گمرکات داشته است.
کشورهای هنگ کنگ، ژاپن و نیوزلند رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.
بر اساس گزارش ۲۰۱۷ مرکز اطلاعات سازمان جهانی گمرک (RILO)، گمرک ایران با ۱۷۱ مورد بیشترین تعداد و حجم کشفیات مواد مخدر را در میان سایر کشور‌ها به خود اختصاص داده است.
این مرکز در گزارش خود اعلام کرده است: در حوزه کشفیات مواد مخدر گمرک ایران فقط با ۹۰ مورد کشف انواع حشیش و بذر شاهدانه بیشترین حجم کشفیات را به خود اختصاص داده است و رکورد جدیدی را در میان گمرکات سایر کشور‌ها به لحاظ کشف انواع حشیش و بذر شاهدانه به ثبت رسانده است.
متخصصان ژنتیک گیاهی روی گیاه شاهدانه کار ژنتیکی انجام داده اند و در نتیجه از گیاهی که ماده مخدر آن ۶ % بود، گیاه جدیدی تولید کرده اند که ماده مخدر آن ۲۵ % است.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر