پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2171
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
اندازه متن
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

همکاری بهزیستی و وزارت بهداشت برای پیشگیری از خرید و فروش کودک در بین مادران معتاد

براساس توافق نامه بین سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت،قرار است مادران معتاد تحت مراقبت های دوران بارداری قرار گیرند و این مادران بعد از زایمان نیز خدمات مربوطه را دریافت کنند. با این اقدامات از ورود مادران و کودکان به چرخه خرید و فروش کودک پیشگیری می شود.
حبیب الله مسعودی فرید

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اخیرا توافق نامه ای بین این سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شده تا درخصوص مراقبت دوران بارداری مادران معتاد و پیشگیری از سوء استفاده و خرید و فروش کودک اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حبیب الله مسعودی فرید افزود: براساس این تفاهم نامه، قرار است مادران معتاد تحت مراقبت های دوران بارداری قرار گیرند و این مادران بعد از زایمان نیز خدمات مربوطه را دریافت کنند. 
وی ادامه داد: با این اقدامات از ورود مادران و کودکان به چرخه خرید و فروش کودک پیشگیری کرده تا کسی نتواند از آنان سوء استفاده کند. 
وی با اشاره به اینکه موارد خرید و فروش کودکان از جانب والدین معتاد انجام می شود، گفت: پیش از این نیز تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت منعقد شده تا در صورت مراجعه زن معتاد برای زایمان به مرکز درمانی ، ابتدا باید احراز هویت صورت گیرد و درصورت اثبات اعتیاد ، نوزاد پس از زایمان مرخص نمی شود و ابتدا بررسی های لازم از سوی مددکار اجتماعی بیمارستان صورت می گیرد. 
معاون سازمان بهزیستی کشور گفت: پس از آن مددکار اورژانس اجتماعی در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه می کند و تا آن زمان نباید کودک از بیمارستان ترخیص شود تا زمانیکه بررسی های مفصل روانشناختی و مددکاری انجام گیرید. 
مسعودی فرید تصریح کرد: پس از بررسی ها در صورت لزوم و بر حسب شرایط مادر، کودک به صورت موقت یا دائمی از مادر معتاد گرفته به مراکز نگهداری بهزیستی یا خویشاوندان درجه یک دارای صلاحیت واگذار می شود. 

منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر