پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2161
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۴۳
اندازه متن
معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر:

ساماندهی معتادان متجاهر سراسری شد/ آمار معتادان متجاهر زن اندک است

براساس تصمیم ستاد مبارزه با مواد مخدر، طرح ساماندهی معتادان متجاهر در ایام نوروز در 12 استانی که معتادان بیشتری داشتند به اجرا درآمد که موفقیت آمیز بود و اینک قرار است به کل کشور تسری یابد و اجرایی شود.
پرویز افشار

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از ساماندهی معتادان متجاهر در سراسر کشور خبرداد و گفت:‌ از این پس، طرح ساماندهی معتادان و خرده فروشان در کل کشور به اجرا گذاشته می شود.

درصورتی‌که فرد معتاد با وجود بستر مناسب برای درمان و وجود همه امکانات حاضر نشد برای ترک اقدام کند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی ناگزیر باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.
به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، پرویز افشار اظهار کرد: براساس تصمیم ستاد مبارزه با مواد مخدر، طرح ساماندهی معتادان متجاهر در ایام نوروز در 12 استانی که معتادان بیشتری داشتند به اجرا درآمد که موفقیت آمیز بود و اینک قرار است به کل کشور تسری یابد و اجرایی شود.
وی اعلام کرد: از20 اسفند 95 تا اوایل اردیبهشت امسال مجموعا حدود 19 هزار و 884 معتاد متجاهر ساماندهی و جمع آوری شدند.
افشار ادامه داد: از مجموع معتادان جمع آوری شده تعداد 3 هزار و60 نفر در مراکز ترک اعتیاد ماده 16 ومابقی در مراکز تبصره 2 ماده 16 پذیرش شده و تحت درمان قرار گرفته اند. 
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: خوشبختانه آمار معتادان زن اندک است و مجموعا 150 نفر معتاد متجاهر زن، تحت پوشش قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا؛ حدود یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد. 
همچنین آمار دقیقی از میزان جمعیت زنان معتاد در کشور وجود ندارد، اما بر اساس برخی پژوهش ها 9.6درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند. 

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
نظرات (1)
حمیداسدی | ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
0 0
باسلام خدمت همکاران ضمن خسته نباشید این طرح خیلی عالیه ولی متاسفانه درمحدوده کرج فردیس که پراز معتاد متهاجر هست هیچ اجرایی نشده لطفا اقدام نمایید باتشکر
ارسال نظر