پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2160
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۸
اندازه متن
سخنگو و معاون کاهش تقاضا وتوسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

صدور کارت پایان سربازی به شرط گذراندن دوره پیشگیری از اعتیاد

این تفاهمنامه در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و استفاده از شرکای جدید منعقد می شود و دارای اهمیت بالایی است چرا که سازمان نظام وظیفه عمومی گلوگاه مناسبی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و کشف افراد دارای رفتارهای مخاطره آمیز به شمار می آید.
پرویز افشار

سخنگو و معاون کاهش تقاضا وتوسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: کارت پایان خدمت سربازی به شرط گذراندن دوره های آموزشی اجباری پیشگیری از اعتیاد صادر می شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، پرویز افشار به امضای تفاهمنامه ای بین سازمان نظام وظیفه عمومی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با انعقاد این تفاهمنامه ‌از این پس آموزش پیشگیری از اعتیاد برای سربازان الزامی می شود که بخشی از این دوره آموزشی به بصورت حضوری و بخشی دیگر به صورت مجازی انجام می شود.
وی ادامه داد: ‌سربازان نظام وظیفه پس از گذراندن آموزش ها و برگزاری آزمون مربوطه گواهی کسب می کنند که در پرونده آنان قرارخواهد گرفت و با این گواهی نامه، کارت پایان خدمت آنان صادر می شود.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در همین راستا ، ظهر امروز شنبه ، تفاهمنامه پیشگیری از اعتیاد با سازمان نظام وظیفه امروز امضا شد.
وی تاکید کرد: اگر بیماری اعتیاد سربازی کشف شود ، آن سرباز بر اساس این تفاهمنامه تحت پوشش درمان قرار خواهد گرفت.
افشار اظهار کرد: این تفاهمنامه در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و استفاده از شرکای جدید منعقد می شود و دارای اهمیت بالایی است چرا که سازمان نظام وظیفه عمومی گلوگاه مناسبی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و کشف افراد دارای رفتارهای مخاطره آمیز به شمار می آید.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی عنوان کرد: سالانه 400 هزار تن به سازمان نظام وظیفه مراجعه می کنند واز آنجا به وزارت دفاع، سپاه و نیروی انتظامی اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا در زمان حاضر یک میلیون 325 هزار معتاد در کشور وجود دارد.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر