پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2150
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۴۹
اندازه متن

تربيت بيش از 200 مربي مبلغ پيشگيري از اعتياد در قم

به بیش از 2 هزار نفر مبلغ مدرک ارائه دادند که مدارک آنها در سامانه ثبت شده است. حدود 200 نفر مبلغ در عرصه اعتیاد برای اعزام تخصصی شناسایی شدند و همچنین آموزش‌هایی به 250 تا 300 مبلغ در عرصه خانواده ارائه شد.
یحیی کمال

مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: بیش از 200 نفر مبلغ در دوره آموزشی در قالب تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد بر اساس تفاهم نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر ، تربیت شدند و از این تعداد بیش از 130 نفر مبلغ در دوره تکمیلی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قم، حجت‌الاسلام یحیی کمال با اشاره به اقدامات دفتر تبلیغات در زمینه تأثیرگذاری بیشتر تبلیغی و کیفی‌سازی تبلیغ اظهار کرد: لازمه اعزام‌های تخصصی در حقیقت شناسایی مبلغان فعال، آموزش و توانمندسازی آنها است و موضوعاتی در زمینه اعزام‌های تخصصی اولویت‌بندی شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌ها در قالب موضوعاتی مانند اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و حجاب و عفاف وجود دارد و پنج استان تهران، البرز، قم، کرمانشاه و خوزستان به عنوان پایلوت‌ فعالیت‌های تخصصی هستند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری آموزش‌هایی ویژه مبلغان گفت:‌ شناسایی مبلغان در زمینه پیشگیری از اعتیاد، سبک زندگی، خانواده و ...  صورت گرفته و دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار شد.

وی عنوان کرد:‌ بیش از 200 نفر مبلغ در دوره آموزشی در قالب تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد بر اساس تفاهم نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر ، تربیت شدند و از این تعداد بیش از 130 نفر مبلغ در دوره تکمیلی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند.

 وی یادآور شد: مبلغانی در زمینه طلاق، مفاسد اخلاقی و حجاب و عفاف شناسایی شدند و ابتدای امسال اعزام تخصصی حجاب و عفاف در تعطیلات نوروز با بیش از 120 مبلغ انجام شد و آموزش مهارت‌های خانواده و مقابله با آسیب‌های خانواده با حضور اساتید متخصص برگزار شد.

کمال خاطرنشان کرد:‌ بنا است این مبلغان به عنوان مبلغان متخصص در عرصه خانواده و پیشگیری از آسیب‌های خانواده فعالیت تبلیغی داشته باشند و در کنار آن ره توشه و محتوای تبلیغی در اختیارشان گذاشته شود.

وی با اشاره به مراحل دیگر در زمینه تبلیغ تخصصی گفت‌: ظرفیت‌سازی اعزام تخصصی در مراحل دیگر پیگیری می‌شود یعنی باید پس از شناسایی و آموزش مبلغ در این استان‌ها زمینه‌های فعالیت آنها را فراهم کنیم.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیش از 2 هزار نفر مبلغ مدرک ارائه دادند که مدارک آنها در سامانه ثبت شده است گفت: این مبلغان در صورت دستیابی به امتیاز لازم به مبلغ متخصص تبدیل می‌شوند. حدود 200 نفر مبلغ در عرصه اعتیاد برای اعزام تخصصی شناسایی شدند و همچنین آموزش‌هایی به 250 تا 300 مبلغ در عرصه خانواده ارائه شد.

 منبع: روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر