پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2147
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۹
اندازه متن
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدرتاکید کرد؛

استان های شرقی کشور در اولویت دریافت امکانات مبارزه با مواد مخدر

عده ای به دنبال تغییر قانون مبارزه با مواد مخدر هستند و می خواهند بخشی از مجازات های اعدام را حذف کنند.باید دست های پشت پرده را بشناسیم و در جهت مقابله با این هدف تلاش کنیم.
 اسدالله هادی نژاد

معاون اموربین الملل ستاد مبارزه باموادمخدر، گفت: سه استان شرقی کشور در اولویت دریافت امکانات از این ستاد بوده اند و ۷۵ تا ۷۸ درصد مجموع مواد در این استان کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، سردار اسدالله هادی نژاد  برای بهینه سازی روش های شناسایی اموال قاچاقچیان با هدف ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر در کرمان افزود: میزان تولید مواد مخدر در افغانستان در سال جاری ۳۵ درصد نسبت به سال قبل رشد دارد و اولین بار در افغانستان هیچ کجا امحا صورت نگرفته است.

وی گفت: بارندگی امسال نیز از هر سال بهتر بوده که منجر به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان شده است.وقتی موضوعی مانند آنفلوآنزای پرندگان مطرح می شود، اقدامات لازم برای رفع آن انجام می شود اما یک طاعون به نام اعتیاد و قاچاق مواد مخدر ایجاد شده است اما حواسمان به آن نیست.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس برنامه ششم توسعه کشور باید ۲۵ درصد اعتیاد را کاهش دهیم که بخش اصلی کار برعهده دستگاه قضایی و سیستم های مبارزه ای است.

وی ادامه داد: سالانه نزدیک به چهار هزار نفر تلفات معتادان متجاهر و بی خانمان را در کشور داریم که پزشکی قانونی این آمار را تائید می کند.

سردار هادی نژاد گفت: با در نظر گرفتن میانگین ماهانه ۶۰۰ هزار تومان برای درمان معتادان یا هزینه خرید مواد مخدر از سوی آنها، این امر ۱۴ هزار میلیارد تومان سالانه هزینه به دنبال دارد.

وی خطر مواد مخدر را جدی خواند و گفت: افراد پشت پرده این جرم به دنبال منافع خود هستند و برای حفظ درآمد اقتصادی خود، چرخه قاچاق مواد مخدر را به صورت مستمر به روز می کنند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: واحد سگ های موادیاب در کرمان مستقر می شود و به زودی در شرق کشور نیز گسترش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: شرایط ما برای مبارزه باید یک شرایط متعادل و متناسب با تهدید مواد مخدر باشد و سال گذشته نزدیک به یک هزار میلیارد ریال از اموال مصادره شده قاچاقچیان به فروش رسانده شد این در حالی است که سال گذشته بیشترین استرداد را داشتیم.

سردار هادی نژاد با اشاره به اینکه عده ای به دنبال تغییر قانون مبارزه با مواد مخدر هستند و می خواهند بخشی از مجازات های اعدام را حذف کنند گفت: باید دست های پشت پرده را بشناسیم و در جهت مقابله با این هدف تلاش کنیم.

وی ادامه داد: وقتی براساس قانون، جان و مال قاچاقچی تهدید می شود که سخت ترین مجازات است، عده ای مدعی هستند این مجازات موثر نیست، پس چه مجازاتی جایگزین می شود که بتواند بازدارنده باشد.

وی اظهار کرد: حجم بالای پرونده ها و کم بودن استعداد دستگاه های مقابله ای فرصت مبارزه اثرگذار با قاچاقچیان عمده را از بین برده و در این زمینه نیاز به جهاد و اقدام همه جانبه است.

سردار هادی نژاد با تاکید بر اینکه ایران اسلامی دروازه و سدی برای مقابله با ورود و گذر مواد مخدر شده است گفت: برای مبارزه جدی تر و متناسب با قوانین، امیدواریم بتوانیم اقدامات موثرتری را اجرایی کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر