پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2136
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
اندازه متن

انتقاد بهزیستی از طرح «ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب‌دیده»؛ طرح مبنای علمی و عملی ندارد

طرح ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب‌دیده فاقد مبانی علمی و عملی است و تجمیع مداخلات برای جمعیت‌هایی از این دست در قالب شهرک پیشنهادی سالهاست که منسوخ شده است.
احمد خاکی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران طرح «ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب» را فاقد مبانی علمی و عملی بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، احمد خاکی در ارتباط با ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب در استان تهران گفت: طرح ایجاد شهرک بازتوانی زنان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب در استان تهران در دفتر زنان و خانواده استانداری تهران تهیه و در جلسه‌ای در اواخر سال گذشته با حضور استاندار تهران به بحث گذاشته شد.

وی افزود: در آن جلسه معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران انتقاداتی را در خصوص اجرای این طرح مطرح کرد که بنا به دستور استاندار مقرر شد موضوع در معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با تشکیل یک گروه کارشناسی بررسی شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: با توجه به سابقه وجود مداخلات مرتبط برای زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب در بهزیستی استان تهران، این معاونت با تشکیل یک گروه کارشناسی اقدام به بررسی طرح مذکور کرد و نظرات کارشناسیِ بهزیستی استان تهران در 11 بند در جلسه مورخ دهم اردیبهشت ماه در اختیار استانداری تهران قرار داده شد.

خاکی در ادامه تاکید کرد:  به طور کلی طرح مذکور فاقد مبانی علمی و عملی است و تجمیع مداخلات برای جمعیت‌هایی از این دست در قالب شهرک پیشنهادی سالهاست که منسوخ شده است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر دسترسی زنان آسیب‌دیده به خدمات مورد نیاز، مستلزم پراکندگی سازمان‌های ارایه خدمات است و منحصر کردن خدمات در شهرک‌های پیشنهادی دسترسی‌پذیری به خدمات را کم می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در پایان گفت: زنان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب نیازمند خدمات اقامتی و شبانه‌روزی برای کسب بهبودی هستند، که این موضوع در این طرح پیشنهادی آورده نشده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران پیش‌از این از ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده خبر داده و گفته بود:با اجرای طرح ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب به‌طور قطع ما رشد کودکان کار را هم در آینده کاهش می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر