پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2118
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
اندازه متن
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی اعلام کرد:

ایجاد 140 مرکز اورژانس اجتماعی جدید/مقابله با کودک آزاری در صدر فعالیت های این مراکز

از 780 مورد نوزاد مسموم با مواد، بیش از 300 مورد از بیمارستان ها و مراکز درمانی تماس گرفته شده است؛ بین 200یا 300 مورد نیز نوزادانی بوده اند که از مادر معتاد به دنیا آمدند.
حسین اسدبیگی

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مقرر شده تا در سال جاری، 140 مرکز اورژانس اجتماعی جدید در شهرهای بالای 50 هزار نفر تاسیس شود و بودجه نسبتا خوبی را برای آن در نظر گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین اسدبیگی افزود: هم اکنون 197 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد و کارشناسان اورژانس اجتماعی شبانه روز در این مراکز مشغول خدمت رسانی به مردم هستند و با راه اندازی مراکز جدید، خدمات اورژانس اجتماعی گسترش خواهد یافت. 

کودک آزاری در صدر فعالیت های اورژانس اجتماعی 
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودک آزاری موضوعی است که در صدر فعالیت های این مرکز قرار دارد و از اولویت های ما است چون کودکان نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند. 
اسدبیگی افزود: اگر کودکان حتی در خانه -که باید جای امنی باشد- مورد آزار قرار گیرند این ما هستیم که باید از حقوق این کودکان نوجوانان دفاع کنیم و از آزار آنان جلوگیری کنیم. 

سرنوشت کودکان به دنیا آمده با اعتیاد 
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: طی 9 ماه نخست سال گذشته ، 780 نوزادی که در بیمارستان یا خانه دچار مسمومیت با مواد شده بودند ، از سوی این مرکز شناسایی شد. 
اسد بیگی افزود: این نوزادان با موادی مانند تریاک، هروئین، متادون و شیشه دچار مسمومیت شده بودند. 
وی خاطرنشان کرد: این مسمومیت ها به کارشناسان اورژانس اجتماعی در سراسر کشور اطلاع داده شد. 
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: از این 780 مورد نوزاد مسموم با مواد، بیش از 300 مورد از بیمارستان ها و مراکز درمانی تماس گرفته شده است؛ بین 200یا 300 مورد نیز نوزادانی بوده اند که از مادر معتاد به دنیا آمدند. 
اسدبیگی اضافه کرد: پرسنل بیمارستان ، اقوام یا دست اندرکاران نیروی انتظامی و قوه قضائیه این موارد را به بهزیستی اطلاع دادند. 
وی خاطرنشان کرد: این کودکان با حکم قاضی به مراکز شبه خانواده ارجاع داده شدند و عده زیادی از این نوزادان به خانواده ها برگردانده شدند یعنی موردی نبوده که بخواهند کودک را از خانواده بگیرند. 
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تعداد دیگری از نوزادان به فامیل و اقوام سپرده شدند و 13 کودک جان خود را از دست دادند. 
اسدبیگی درباره برنامه های جدید مرکز اورژانس اجتماعی نیز یادآور شد: همین که برنامه های جاری و روتین خود را درست اجرا کنیم خیلی هنر کردیم و بر این باور نیستم که باید مرتبا طرح و برنامه جدید برای آسیب های اجتماعی بدهیم بلکه معتقد هستیم آنچه که اکنون در حال اجرا است هرچه بهتر و علمی تر و تخصصی تر و شفاف تر اجرا شود. 

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر