پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2103
۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۳۴
اندازه متن
مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره:

برای رسیدن به مدارا راهی جز گفت‌وگو وجود ندارد

اگر هدف ما به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد حل مناقشه بین جامعه و معتادان باشد باید تلاش کنیم با گفت‌وگو بین طرفین صلح برقرار کنیم/برای رسیدن به مدارا هم راهی جز گفت‌وگو وجود ندارد.
عباس دیلمی زاده

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره می‌گوید: اگر حل اختلاف و مناقشه در جامعه را هدف تعریف کنیم، راه‌حل آن را باید در گفت‌وگو و تعامل جستجو کنیم.

عباس دیلمی زاده در همایش «مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی»می گوید: اگر هدف ما به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد حل مناقشه بین جامعه و معتادان باشد باید تلاش کنیم با گفت‌وگو بین طرفین صلح برقرار کنیم.

او با انتقاد از اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد با هم و با دولت تعامل واقعی ندارند، این سؤال را مطرح می‌کند که واقعاً چقدر سازمان‌های مردم نهادی که مثلاً در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند با هم تعامل دارند و گفت‌وگو می‌کنند؟ سازمان‌های مردم‌نهاد و دولت چقدر با هم تعامل دارند ، اصلاً با هم صحبت می‌کنند یا اینکه فقط از هم طلبکار هستند؟

این فعال اجتماعی این سؤال را به شکل دیگری هم مطرح می‌کند و می‌پرسد افرادی که در یک سازمان مردم‌نهاد فعال هستند اصلاً با هم تعامل دارند، گفت‌وگو می‌کنند؟ یا در سطح خردتر چقدر با خودشان حرف می‌زنند؟ از وضع خودشان چقدر مطلع هستند؟ آیا با خودشان در صلح هستند؟

او بر این اعتقاد است که اگر هر فردی با خودش در صلح نباشد، برای حل مشکلات جامعه حتی یک‌قدم هم نمی تواند بردارد بنابراین هر فردی باید ابتدا با خودش گفت‌وگو کند و به صلح برسد و در گام بعدی با دیگران گفت‌وگو و تعامل مثبت داشته باشد. برای رسیدن به مدارا هم راهی جز گفت‌وگو وجود ندارد.



پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر