پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2086
۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
اندازه متن
مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان معتاد از مدرسه اخراج نمی‌شوند/ شناسایی دانش‌آموزان دارای اختلال مصرف مواد مخدر

این موضوع که هیچ دانش‌آموز دارای اختلال مصرف مواد از مدرسه اخراج نمی‌شود در قالب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شده و کارگاه‌های متعددی در این زمینه برگزار شده است .
نادر منصور کیایی

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ دانش‌آموز دارای اختلال مصرف مواد مخدر از مدرسه اخراج نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، نادر منصور کیایی مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس باید دانش‌آموزان معتاد را از  مدرسه اخراج کنند؟ و در کل مدرسه چه کاری باید انجام دهد؟»، اظهار داشت: برنامه مشترکی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان بهزیستی کشور از سال تحصیلی 93-1392، در سطح استان‌ها، مناطق و مدارس کشور آغاز شده است.

وی افزود: بر این اساس، دانش‌آموزان در معرض خطر و یا دانش‌آموزانی که دچار اختلال مصرف مواد هستند، شناسایی شده و ضمن ارائه خدمات مداخله مختصر آموزش و توانمندسازی در مدرسه، در صورت نیاز جهت درمان و حمایت‌های اجتماعی به دستگاه‌های همکار معرفی می‌شوند.

کیایی با تأکید بر اینکه هیچ دانش‌آموز دارای اختلال مصرف مواد از مدرسه اخراج نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه به صورت فعال کوشش می‌شود تا دانش‌آموزان در معرض خطر شناسایی و درمان شده و خدمات مددکاری به آنها ارائه شود.

وی افزود: این موضوع در قالب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شده و کارگاه‌های متعددی در این زمینه برگزار شده است که در نتیجه این اقدامات دانش‌آموزان مورد نظر شناسایی شده و خدمات مورد نیاز درمان و مددکاری به آنها ارائه شده است.




پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر