پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2081
۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۳۴
اندازه متن
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد:

برخورد قاطعانه پلیس با باندهای موادمخدر مجازی/ جمع آوری معتادان متجاهر

جمع آوری و پاکسازی نقاط آلوده از لوث معتادان متجاهر که آسایش مردم را به خطر انداخته، یکی از اولویت های اصلی پلیس مبارزه با موادمخدر است، معتادان جمع آوری شده جهت درمان به مراکز درمانی دستگاه های ذیربط تحویل داده خواهند شد.
سردار محمد مسعود زاهدیان

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با اشاره به فعالیت برخی از باندهای مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، اعلام کرد: پلیس همچون گذشته در این عرصه حضور فعال دارد و ضمن شناسایی این باندها با آنها قاطعانه برخورد می کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، سردار زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از مواد مخدر به عنوان تهدیدی که جوانان و خانواده ها را مورد هدف قرار داده، نام برد و اظهارداشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در راستای وظایف قانونی و شرعی خود در امر سالم سازی و برخورد با عوامل توزیع و شیوع مواد مخدر در سطح جامعه تلاش می کند با برخورد قاطع با این عناصر، محیطی امن برای خانواده ها در ایام تعطیلات نوروز فراهم نماید.

وی به طرح جمع آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: جمع آوری و پاکسازی نقاط آلوده از لوث معتادان متجاهر که آسایش مردم را به خطر انداخته، یکی از اولویت های اصلی پلیس مبارزه با موادمخدر است، معتادان جمع آوری شده جهت درمان به مراکز درمانی دستگاه های ذیربط تحویل داده خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: جمع آوری معتادان متجاهر بر آسایش ذهنی، کاهش جرایم خرد، سرقت ها و نابسامانی بصری تاثیرگذار است و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با این اقدام بر کاهش آمار سرقت ها نقش آفرینی می کند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا، کنترل فرزندان از سوی خانواده ها را یکی از عوامل موثر در موضوع اعتیاد نام برد و گفت: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی در جامعه با اتخاذ تدابیر مناسب و کنترل رفتار فرزندان در پیشگیری از مواد مخدر، نقش بسزایی ایفاء کنند.

سردار زاهدیان به نقش تاثیرگذار آشفتگی و ناهمگونی خانواده ها در شیوع اعتیاد اشاره کرد و گفت: طبق تحقیقات انجام شده از سوی این پلیس و سایر موسسات تحقیقاتی، ضعف مهارت رفتاری بین اعضای خانواده و نیز قدرت " نه گفتن" به مواد مخدر از عوامل موثر شیوع اعتیاد به شمار می آید.

وی از مهارت های زندگی به عنوان یکی از راهکارهای اساسی پیشگیری از اعتیاد نام برد و گفت: آموزش این مهارت ها بایستی از سطوح پیش دبستانی آغاز و در سطوح مختلف تحصیلی استمرار داشته باشد؛ همچنین سازمان ها، مراکز آموزشی، رسانه ها به خصوص صدا و سیما با ارائه تولیدات فرهنگی و برنامه های متنوع می توانند در این راستا تاثیرگذار باشند.

سردار زاهدیان خاطرنشان کرد: همچنین می توان از تعالیم دین مبین اسلام برای "خود کنترلی" استفاده کرد که این امر در کاهش اعتیاد بسیار موثر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به استفاده از ظرفیت های فرهنگ، هنر و ورزش در امر پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی خصوصاً اعتیاد اشاره کرد و گفت: برای کنترل آسیب های اجتماعی و تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر بایستی از ظرفیت اهالی فرهنگ، هنر و ورزش بهره برد، از سوی دیگر مشارکت همه جانبه و همگانی چهره های سرشناس این حوزه ها می تواند ما را در امر پیشگیری از اعتیاد و نیز بروز آسیب های اجتماعی کمک کند.

سردار زاهدیان ادامه داد: همچنین رفتار صحیح چهره های سرشناس فرهنگ، هنر و ورزش می تواند به عنوان الگویی برای جوانان محسوب شود که این امر در کاهش اعتیاد و گرایش فرزندان به موادمخدر تاثیر بسزایی دارد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: از سوی دیگر، پرکردن اوقات فراغت فرزندان با بهره گیری از موضوعات فرهنگی و ورزشی از سوی خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد بسیار موثر است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر، راه اندازی مراکز مشاوره در تهران و کلان شهرهای کشور را از برنامه های مهم این پلیس در سال آینده اعلام کرد.

سردار زاهدیان به ترویج باور غلط در جامعه مبنی بر نقش موثر مصرف موادمخدر از جمله شیشه در کاهش وزن و لاغری، زیبایی اندام و... اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی از آرایشگاه ها به دلیل سودآوری بالا، اقدام به فروش این مواد می کنند لذا به خانواده ها توصیه می کنیم فریب این حرف های دروغین را نخورند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این باور غلط در بین دانشجویان مبنی بر اینکه مصرف این گونه مواد در شب امتحان، ضریب هوشی و میزان درک و فهم را بالا می برد، نیز وجود دارد، گفت: مصرف مواد مخدر خصوصاً شیشه موجب تخریب سلول های مغزی شده و قابل برگشت نیست و به اعتیاد فرد منجر می شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه برخی از باند ها با حضور در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، جوانان را به سمت مواد مخدر سوق می دهند، تصریح کرد: پلیس همچون گذشته در این عرصه حضور فعال دارد و ضمن شناسایی این باندها با آنها قاطعانه برخورد می کند. 

سردار زاهدیان بر کنترل و نظارت فرزندان از سوی خانواده ها به هنگام حضور در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تاکید کرد و گفت: پلیس با توجه به وظایف خود با حضور در همه عرصه ها و تلاش برای امنیت پایدار، ماموریت های خود را به نحو احسن انجام می دهد.

 منبع: خبرگزاری فارس



پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر