پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2075
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰
اندازه متن
عضو فراکسیون امید مجلس خبر داد:

افزایش حدود 30 درصدی اعتبارات از جمله مبارزه اجتماعی با مواد مخدر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه ویژه ای به بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دارند و این اختیار به دولت داده شده تا بر میزان اعتبارات برای انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد بیافزاید.
حمید بنایی

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت : حدود 25 تا 30 درصد افزایش اعتبارات در حوزه اجتماعی از جمله مبارزه اجتماعی با مواد مخدر از سوی مجلس در بودجه سال آینده پیش بینی شده است .

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، حمید بنایی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه ویژه ای به بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دارند و این اختیار به دولت داده شده تا بر میزان اعتبارات برای انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد بیافزاید.

وی با بیان اینکه برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر نیاز به کار جمعی است، اظهار کرد: نباید میان مردم و مسوولان حصار کشید و آنها را از هم جدا کرد، مقابله با اعتیاد نیاز به تعامل مردم و مسوولان دارد و یک اصل مهم بشمار می‌رود.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم کشورمان از دوران پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در همه دوره ها پای کار آمده و احساس تکلیف و وظیفه خود را ثابت کرده اند، باید در راه مبارزه با مواد مخدر نیاز از آنان بهره گرفت و رسانه ها بویژه صدا و سیما باید بیشتر انجام وظیفه کند و مردم را دعوت به مشارکت برای مقابله با اعتیاد کند.

بنایی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بیش از گذشته گریبانگر نسل امروز و آینده شده است ، گفت : مشکلات و آسیب های اجتماعی بیشتر از مباحث اقتصادی و سیاسی جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و مهمتر از آنهاست ، زیرا در آینده دولتها دچار بحران خواهند شد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید برای نشاط اجتماعی بیشتر برنامه طراحی و اجرایی کنیم ، خاطرنشان کرد: توده مردم در قالب سازمانهای مردم نهاد و انجمن های غیردولتی می توانند با دستگاههای مرتبط برای افزایش نشاط اجتماعی جامعه ، فعالیتهای بسیاری را انجام دهند.

بنایی تاکید کرد: بحث رهایی نسل جوان جامعه از اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی و روان گردان باید یک دغدغه بحرانی تلقی شود وبرنامه ها نیز برای کنترل و پیشگیری از این معضل هدفمند شود.

منبع: روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر