پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2073
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۱۵
اندازه متن
رئیس سازمان بهزیستی کشورتشریح کرد:

نقش بهزیستی در جمع‌آوری معتادان متجاهر

به زودی تفاهم نامه‌ای در خصوص واگذاری رسمی مرکز ماده 16 به سازمان بهزیستی میان این سازمان و ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به آنکه در جلسه صد و سی و سوم ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان شد که «مسئولیت جمع‌آوری معتادان متجاهر کاملا به بهزیستی واگذار شد» گفت: جمع آوری همیشه بر عهده نیروی انتظامی است، غربالگری‌ها نیز بر عهده NGOهای همکار بهزیستی بوده و مراکز ماده 15 نیز در این ساماندهی حضور دارند و به این ترتیب بهزیستی تنها "مدیریت" این کار را بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی گفت: بهزیستی به طور کلی مدیریت ساماندهی معتادان متجاهر را بر عهده دارد و همچنین متولی مراکز ماده 16 نیز بهزیستی است.

وی در ادامه عنوان کرد: برنامه طرح تحول مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر را در دستور کار داشتیم و برای آن یک سند ملی تنظیم کردیم و به این ترتیب الگوی درمان «دادگاه مدار» نیز تنظیم شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به آنکه چندی پیش وزیر کشور از واگذاری جمع آوری معتادان متجاهر به سازمان بهزیستی خبر داده بود تصریح کرد: منظور از جمع آوری آن است که بهزیستی متولی مراکز ماده 16 است و جمع آوری‌ها همچنان با نیروی انتظامی است.

بندپی در پایان گفت: به زودی تفاهم نامه‌ای در خصوص واگذاری رسمی مرکز ماده 16 به سازمان بهزیستی میان این سازمان و ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر