پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2051
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۴۰
اندازه متن
وزیر کشور:

80 درصد درمان اعتیاد در بخش خصوصی انجام می‌شود

برنامه مبارزه باآسیب های اجتماعی در31شهرستان بحران زاکه فراوانی آسیب های اجتماعی در آ‌نها بالاست و نیز 31 روستای کشور درحال اجراست/مبارزه با اعتیاد به صورت ویژه و با اولویت اجتماعی کردن و درگیر کردن مردم به صورت پایلوت در چهار استان شروع شده است.
عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور از اجرای برنامه پایلوت عملیات ویژه مبارزه با اعتیاد و اجتماعی کردن این مبارزه در چهار استان خبر داد و گفت: 80 درصد درمان اعتیاد توسط بخش خصوصی و سازمانهای مردم نهاد انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در مجمع ملی سلامت که در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود:با توجه به نقش سازمانهای مردم نهاد در مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی تعداد این سازمانها در این دولت از چهار هزار به هشت هزار افزایش یافته است.
وی گفت: سلامت یک موضوع فراگیر است که دستگاههای مختلف در این زمینه نقش دارند و وزارت کشور نیز در شورای اجتماعی کشور از دو سال پیش تحقیقات مفصلی را در حوزه سلامت اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی انجام داده است.
وی گفت: نتایج این تحقیقات جمع آوری و تحلیل شد و نتایج آن در چهار جلسه‌ای که تاکنون با حضور متولیان دستگاه‌های مختلف در خدمت مقام معظم رهبری داشتیم، خدمت ایشان گزارش شد و ایشان بر اولویت ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تاکید کردند.
وزیر کشور افزود: قرار است جلسه پنجم ارائه گزارش عملکرد در حوزه آسیب های اجتماعی در اردیبهشت سال آینده در محضر مقام معظم رهبری ارائه شود.
رحمانی فضلی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی کشور است و بعد از آن حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد و مناطق بحران زا به عنوان مهمترین آسیب های اجتماعی باید در اولویت رسیدگی قرار گیرند.
وی افزود: سند ملی دولت برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی تدوین شده و وظایف همه دستگاهها مشخص شده است و ستادهای متناظر برای رسیدگی به آسیب های اجتماعی در استانها نیز تشکیل شده است.
وزیر کشور گفت: برنامه مبارزه با آسیب های اجتماعی در 31شهرستان بحران زا که فراوانی آسیب های اجتماعی در آ‌نها بالاست و نیز 31 روستای کشور در حال اجراست و علاوه بر آن مبارزه با اعتیاد به صورت ویژه و با اولویت اجتماعی کردن و درگیر کردن مردم در مبارزه با اعتیاد به صورت پایلوت در چهار استان شروع شده است.
وی افزود: اگر در مبارزه با اعتیاد خود مردم را درگیر نکنیم و مشارکت مردم را جلب نکنیم و فقط با اتکا به کارهای رسمی و سازمانی انجام گیرد، نمی‌توانیم موفق شویم.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر