پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2045
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۹
اندازه متن
سردار زاهدیان مطرح کرد؛

جمع آوری و ساماندهی بیش از 13 هزار معتاد متجاهر در تهران

. با توجه به ظرفیت 4 هزار نفری که به تازگی توسط شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر ایجاد شده است، پاکسازی منطقه شوش و دیگر مناطق آلوده شهر تهران از معتادان متجاهر به جد دنبال می شود.
سردار محمد مسعود زاهدیان

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون طی 52 مرحله، 13 هزار و 421 نفر معتاد متجاهر مرد از مناطق آلوده شهر تهران، جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد مجاز تحویل شدند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،سردار محمد مسعود زاهدیان  در تشریح اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر،  اظهار داشت: جمع آوری و پاکسازی نقاط آلوده شهر تهران از لوث معتادان متجاهر یکی از اولویت های اصلی این پلیس است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های ایجاده شده در راستای نگهداری و درمان معتادان متجاهر، از ابتدای سال جاری تاکنون طی 52 مرحله، 13 هزار و 421 نفر معتاد متجاهر مرد از مناطق آلوده شهر جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد مجاز تحویل شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا ادامه داد: از میان این تعداد معتاد، 8 هزار و 439 نفر در مراکز ترک اعتیاد پذیرش و 4 هزار و 249 نفر از این افراد به علت داشتن بیماری های مختلف پالایش شدند.

وی در تشریح اقدامات در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر گفت: در خصوص طرد 733 نفر از اتباع کشور افغانستان نیز با هماهنگی پلیس مهاجرت و گذرنامه تهران بزرگ نیز اقدام شد.

سردار زاهدیان تصریح کرد: از مجموع معتادان جمع آوری شده بیش از 4 هزار نفر توسط سر کلانتری هفتم با اولویت قرار دادن میدان شوش، محله هرندی و خیابان های اطراف، جمع آوری شدند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: هم زمان با اجرای طرح های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر، با اولویت قرار دادن برخی محلات، منطقه هرندی نیز از وجود معتادان متجاهر پاکسازی شد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تلاش های صورت گرفته از سوی پلیس، رده های انتظامی و همچنین شهرداری محل، به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اجتماعی، متأسفانه همچنان این محل،  مکانی مناسب برای حضور و تجمع معتادان است.

سردار زاهدیان با اشاره به اینکه عدم ایجاد ظرفیت کافی باعث خلل در ماموریت های این پلیس در فرآیند جمع آوری معتادان متجاهر است، گفت: با توجه به ظرفیت 4 هزار نفری که به تازگی توسط شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر ایجاد شده است،  پاکسازی منطقه شوش و دیگر مناطق آلوده شهر تهران از معتادان متجاهر به جد دنبال می شود.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر