پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2038
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳
اندازه متن
مدیرکل امور بانوان استانداری تهران خبر داد:

پیشنهاد بازتوانی متمرکز زنان آسیب‌دیده اجتماعی در شهرک

در این مرکز زنان آسیب دیده و در معرض آسیب از نظر روانی و پزشکی مورد بررسی و مشاوره قرار می‌گیرند، سپس امکانات تفریحی، آموزشی، برای آنان مهیا می‌شود، پس از بازتوانی نسبی و کسب مهارت به مراکز آموزش بازار محور معرفی می‌شوند.
ثریا شارقی

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران گفت: امروز در کارگروه زنان و خانواده طرح بازتوانی زنان آسیب دیده و در معرض آسیب مطرح و قرار شد که نتایج بررسی‌ها تا فروردین ماه سال آینده اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، ثریا شارقی در حاشیه برگزاری کارگاه خانواده در استانداری تهران و در جمع خبرنگاران افزود: نمی‌توانیم چرخه کامل بازتوانی اجتماعی زنان را از طریق مددسراها و سامانسراها محقق کنیم، بنابراین پیشنهاد دادیم که در قالب مجموعه‌ای به زنان آسیب دیده و در معرض آسیب پرداخته شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه به صورت شهرک خواهد بود گفت: در این مرکز زنان آسیب دیده و در معرض آسیب از نظر روانی و پزشکی مورد بررسی و مشاوره قرار می‌گیرند، سپس امکانات تفریحی، آموزشی، برای آنان مهیا می‌شود، پس از بازتوانی نسبی و کسب مهارت به مراکز آموزش بازار محور معرفی می‌شوند و پس از کسب توانایی‌های لازم برای ورود به جامعه آماده می‌شوند.

شارقی اضافه کرد: به منظور بازتوانی زنان آسیب دیده و در معرض آسیب لازم است ظرفیت‌ها متمرکز شود ، البته سازمان بهزیستی، شهرداری و برخی نهادهای دیگر در این زمینه زحمات زیادی می‌کشند ولی متاسفانه نتیجه لازم را نمی‌گیرند. بنابراین چرخه کنونی بازتوانی زنان آسیب دیده و در معرض آسیب معیوب است.

وی افزود: زنانی که در مددسراها حضور می‌یابند روز بعد از آن خارج می‌شوند و ممکن است در طول روز آسیب ببینند یا آسیب بزنند. بنابراین باید برای تکمیل بازتوانی آنها فکری می‌کردیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران افزود: در مراکز بازتوانی آسیب دیده و در معرض آسیب، مادران آسیب دیده، و حتی مادران کودکان کار نگهداری می‌شوند و به آنان آموزش‌های لازم داده می‌شود. بنابراین برخورداری از چنین مرکزی می‌تواند یک تحول به حساب آید.

وی تصریح کرد: استان تهران در سرریز آسیب‌های اجتماعی استان‌های دیگر نیز هست بنابراین باید آمادگی لازم برای پوشش این آسیب‌ها را نیز داشته باشیم.

شارقی راه‌اندازی یک مرکز مشاوره کارآفرینی را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در کارگروه زنان و خانواده ذکر و اظهار کرد: می‌توان این کار را با تخصیص یک شماره سه یا چهار رقمی انجام داد. از این طریق افرادی که کارآفرین هستند یا قصد ورود به عرصه کارآفرینی را دارند می‌توانند ابهامات خود را برطرف کنند.

وی مهمترین مسئله کارآفرینی را بازار فروش برشمرد و اذعان کرد: ما در زمینه مهارت و توانمندسازی زنان مشکلی نداریم چون زنان توانمند زیادی در حال فعالیت هستند ولی مهمترین مسئله آنها فروش کالاهایشان است. در این شرایط باید شکل سنتی فروش تغییر یابد چرا که در دنیا کسب و کار اینترنتی رونق پیدا کرده است. در این شرایط راهکارهای بازاریابی بین المللی از طریق اینترنت را برای زنان بررسی کرده‌ایم و در این زمینه 120 نفر را آموزش داده‌ایم.

وی تاکید کرد: زنان باید قادر باشند که در خانه محصولات خود را تولید کنند اما در کشورهای دیگر به فروش برسانند. در این جهت با یک موسسه فروش ارتباط برقرار کردیم ، علاوه بر آن یک سایت فروش صنایع دستی و افراد فعال در زمینه صادرات را با زنان کارآفرین مرتبط کردیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در خاتمه درباره ساماندهی کودکان متکدی نیز گفت: جلسات متعددی را در زمینه کودکان از جمله کودکان متکدی برگزار کرده‌ایم و بانک اطلاعاتی مربوط به کودکان نیز در حال تکمیل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر