پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2021
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
اندازه متن
مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

آموزش پیشگیری از اعتیاد در ۴۰ درصد مدارس/ حضور تمام دانش‌آموزان پایه های «ششم و نهم» در آموزش پیشگیری از اعتیاد

در سال گذشته حدود 25 درصد از مدارس کشور تحت پوشش آموزش پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر بودند،امیدوار هستیم که از طریق راهنماهای آموزش پیشگیری که برای استفاده معلمان و کلاس درس تهیه شده است، این نرخ پوشش از 40 درصد نیز افزایش پیدا کند.
نادر منصور کیایی

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام دانش‌آموزان پایه‌های ششم و نهم تا پایان سال جاری تحت پوشش برنامه آموزش پیشگیری از اعتیاد قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، نادر منصور کیایی در پاسخ به این پرسش که «آیا پیشگیری از اعتیاد را در بین  دانش‌آموزان دنبال می‌کنید؟»، اظهار داشت: دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، از جمله در زمینه اعتیاد، در سال تحصیلی جاری برنامه‌های گسترده‌ای را در قالب‌های آموزشی، فرهنگی و مراقبتی در دست انجام دارد.

وی افزود: در زمینه آموزش پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر به دانش‌آموزان بر اساس برنامه ریزی‌ها، 40 درصد از مدارس کشور تحت پوشش قرار می‌گیرند.

کیایی در خصوص میزان و چگونگی پیشگیری از اعتیاد در مدارس خاطرنشان کرد: در سال گذشته به طور میانگین حدود 25 درصد از مدارس کشور تحت پوشش آموزش پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر بودند.

وی افزود: امیدوار هستیم که از طریق راهنماهای آموزش پیشگیری که برای استفاده معلمان و کلاس درس تهیه شده است، این نرخ پوشش از 40 درصد نیز افزایش پیدا کند.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور در همین خصوص، گفت: در چارچوب سند تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تمامی دانش‌آموزان پایه‌های ششم و نهم تا پایان سال جاری تحت پوشش برنامه آموزش پیشگیری از اعتیاد قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: یعنی در واقع در این دو پایه مهم، پوشش 100 درصدی خواهیم داشت؛ علاوه بر این کارگاه‌های آموزشی برای کارکنان و والدین نیز در سطح مدارس کشور در حال برگزاری است.

کیایی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی پیشگیرانه مانند برگزاری جشنواره نوجوان سالم، نمایشگاه‌های سیار پیشگیری و نیز توزیع محصولات فرهنگی در سطح مدارس ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چند طرح به تازگی در دستور کار این دفتر قرار گرفته که برخی از آنها به صورت آزمایشی در مراکز استان‌ها در حال اجرا است، عنوان کرد: برخی از این طرح‌ها نرخ پوشش بیشتری دارند و از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح توانمندسازی دانش‌آموزان، والدین و کارکنان در زمینه پیشگیری از اعتیاد که در سال تحصیلی جاری در 12 استان  و در پایه دهم در حال اجرا است اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری فارس



پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر