پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1994
۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۵
اندازه متن
استاندار سیستان و بلوچستان:

کشفیات موادمخدر از عمق استان به نقطه صفر مرزی منتقل شود

علی‌ اوسط هاشمی با اشاره به کشف 102 تن مواد مخدر در عمق استان سیستان و بلوچستان، گفت: کشفیات مواد مخدر باید از عمق استان به نقطه صفر مرزی منتقل شود.
کشفیات موادمخدر از عمق استان به نقطه صفر مرزی منتقل شود

استاندار سیستان و بلوچستان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: پس از سفر وزیر کشور به استان و بررسی نیازها و تجهیزات مورد نیاز مرزها و در ادامه دیدار با مقام معظم رهبری، مصوب شد هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای تامین زیرساخت های مرزی کل کشور اختصاص یابد و ما مدعی هستیم که سهم بیشتری به استان تعلق بگیرد.

به گزارش ادنا به نقل از ایسنا، علی‌ اوسط هاشمی با اشاره به کشف 102 تن مواد مخدر در عمق استان اظهار کرد: تا پایان سال با تقویت و تحول جدی در مرزها، کشفیات مواد مخدر از عمق استان به نقطه صفر مرزی منتقل شود.

وی حجم کشفیات مواد مخدر در استان را نشانه توان بالای اطلاعاتی و دقت در عمل توسط همه نهادهای نظامی و انتظامی، اطلاعاتی و قضایی عنوان کرد.

وی با اشاره به گرایش مصرف زیاد مواد مخدر صنعتی همچون کریستال و شیشه ادامه داد: همه ظرفیت های فرهنگی استان از جمله صداوسیما، ائمه جمعه و جماعات و سمن‌های با رویکرد اجتماعی برای تغییر نوع مواد مصرفی بکار گرفته شود.

وی آگاهی بخشی و مقابله را به‌عنوان ضرورت جدی این موضوع مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: نیروی انتظامی و کمیته مقابله در این بخش ورود جدی داشته باشد.

هاشمی آمار متکدیان حرفه‌ای در سطح شهرهای استان را قابل توجه دانست و تصریح کرد: ستاد ساماندهی با مسئولیت فرمانداری‌ها تشکیل شود و نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و بهزیستی آمادگی داشته باشند.

استاندار با بیان اینکه صیانت از معتادان بهبودیافته در دستور کار جدی دستگاه‌های متولی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: با همکاری ادارات مربوطه، چهار تا پنج درصد نیروهایی که در کارگاه‌ها جذب می‌شوند از معتادان بهبودیافته انتخاب شوند.


منبع: ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر