پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1924
۰۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸
اندازه متن

واکنش پلیس ایران به پیشنهاد اغواکننده کارتل‌های مواد مخدر دنیا

جمهوری اسلامی ایران و پلیس همواره با هر فرد، گروه و یا باندی که قصد ترانزیت و یا قاچاق مواد مخدر به هر نقطه از دنیا را داشته باشند با تمام توان برخورد خواهد کرد.
محمد مسعود زاهدیان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران نسبت به پیشنهاد اغواکننده برخی کارتل‌های مواد مخدر دنیا که ممانعت از ورود مواد مخدر به کشورمان در قبال صدور «مجوزی خاص» از سوی جمهوری اسلامی را تضمین می‌کنند، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار محمد مسعود زاهدیان در پاسخ به این سؤال که واکنش جمهوری اسلامی به پیشنهادات متعدد برخی کارتل‌های مواد مخدر برای اخذ مجوز ترانزیت مواد مخدر از کشور ایران و تعهد این کارتل‌ها برای ممانعت از ورود مواد مخدر به ایران در صورت اجازه ترانزیت مواد مخدر به کشورهای دیگر از سوی جمهوری اسلامی اظهار کرد: شرع مقدس اسلام هیچ‌گاه چنین مجوزی به ما نداده و مراجع تقلید کشور و علمای ما نیز هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهند با این پیشنهادات، موافقت شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و پلیس همواره با هر فرد، گروه و یا باندی که قصد ترانزیت و یا قاچاق مواد مخدر به هر نقطه از دنیا را داشته باشند با تمام توان برخورد خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، به‌گفته سردار ابویی اولین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در چند مقطع مختلف، سران شبکه‌های مافیای بین المللی، از طریق سران قاچاقچی کشورمان پیشنهاداتی به ایران داده بودند و در پیشنهادات آنها بحث بر سر این موضوع بود که سرشبکه‌های بزرگ مافیای جهانی متعهد می‌شدند که در صورت در اختیار قرار دادن یک مسیر امن ترانزیت به قاچاقچیان توسط ایران، اجازه ندهند حتی یک کیلوگرم مواد مخدر در ایران توزیع شود.

این مخالفت کشورمان با پیشنهاد شبکه‌های قاچاق مواد مخدر دنیا و قرار گرفتن ایران در خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدری که بیشترین و بهترین بازار آن کشورهای اروپایی و غربی است در حالی است که به‌گفته مسئولان مبارزه با مواد مخدر، کشورهای غربی و اروپایی به‌بهانه‌هایی همچون تحریم‌ها، سال‌ها است که از ارائه حداقل کمک‌های تجهیزاتی به ایران در راستای این مبارزه امتناع می‌کنند.

 منبع: خبرگزاری تسنیم


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر