پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1923
۰۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۸
اندازه متن

هدایت بی‌خانمان‌ها به گرمخانه‌ها در شب‌های سرد پاییزی

در حال حاضر حدود ٢٠٥ مرکز اقامتی میان مدت ماده ١٥ در استان تهران وجود داشته که به موجب این طرح هر مرکز نسبت به پذیرش کاملا رایگان ٣ نفر از این افراد جهت درمان سوء مصرف مواد اقدام می کند.
پویش پذیرش در سرما

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران از اجرای «پویش پذیرش در سرما» به منظور پذیرش افراد بی خانمان و بی سرپناه در شب‌های سرد زمستان توسط مراکز بهبودی اقامتی بهزیستی استان تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، حمیدرضا شمسی اعلام کرد: پویش پذیرش در سرما هم اکنون توسط بهزیستی استان تهران با همکاری شهرداری تهران در روزهای سرد زمستان به صورت ضربتی اجرا می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این پویش پرسنل مراکز اقامتی میان مدت بهزیستی به طور داوطلبانه و خودجوش با گشت در سطح شهر نسبت به هدایت افراد بی سرپناه و بی خانمان به گرمخانه‌های شهرداری اقدام می‌کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران همچنین افزود: با توجه به برودت سرما در سطح کشور و استان تهران این طرح به طور ضربتی اجرا و در این مراکز با ارائه خدمات مددکاری توسط مددیاران اعتیاد، در صورت تمایل، این افراد در مراکز اقامتی میان مدت (ماده ١٥) بهزیستی پذیرش می شوند.

شمسی ادامه داد: در حال حاضر حدود ٢٠٥ مرکز اقامتی میان مدت ماده ١٥ در استان تهران وجود داشته که به موجب این طرح هر مرکز نسبت به پذیرش کاملا رایگان ٣ نفر از این افراد جهت درمان سوء مصرف مواد اقدام می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین آنکه چنانچه معتادان متجاهر توسط نیروی انتظامی از سطح شهر جمع آوری شوند نیز به مراکز ماده ١٦ بهزیستی وارد و در آن مرکز تحت برنامه‌های ساماندهی جهت ترک مواد مخدر مصرفی شان قرار می‌گیرند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران تاکید کرد: این طرح به طور خودجوش توسط مراکز ارائه شده و ما نیز به عنوان بهزیستی استان تهران هرگونه همکاری و کمکی را در جهت اجرای هرچه بهتر آن با مراکز خواهیم داشت با امید آنکه در شب های سرد زمستان کمتر شاهد حضور افراد بی سرپناه و بی‌خانمان در سطح شهر باشیم.

شمسی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر علاوه بر بهزیستی و شهرداری، NGO هایی همچون "پایان کارتن خوابی" نیز نسبت به ساماندهی و تامین مایحتاج این افراد در شبهای سرد زمستان فعال هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر