پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1856
۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰
اندازه متن
فرمانده مرزبانی ناجا:

رقم بالایی برای ورود فناوری جدید به مرزبانی در نظر گرفته شده است

دولت و مجلس شورای اسلامی توجه بسیار زیادی برای کنترل مرزها دارند که در برنامه ششم توسعه اعتبار زیادی برای ورود فناوری های جدید به مرزها منظور شده است و این مهم تحول اساسی در وضعیت کنترل مرز به وجود می آورد.
فرمانده مرزبانی ناجا

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: اعتبار خوبی با رقم بالا برای ورود فناوری جدید به مرزبانی در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده که شاهد تحول عظیمی در این زمینه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار سرتیپ قاسم رضایی در سفر به زاهدان اظهار داشت: خوشبختانه با مطالعات انجام شده و فناوری های که در حال ورود به سازمان است می توانیم به راحتی تمام مرز را کنترل کنیم. 

وی افزود: هر منطقه ای از مرز نیاز به یک نوع مدیریت دارد بگونه ای که در برخی مناطق شرایط ایجاب می کند که از سامانه های الکترونیکی، رادارها، دوربین های حرارتی دور برد، پایش هوایی به وسیله پهپاد و بعضی قسمت های مرز نیز بوسیله مرزنشینان کنترل شود. 
فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی توجه بسیار زیادی برای کنترل مرزها دارند که در برنامه ششم توسعه اعتبار زیادی برای ورود فناوری های جدید به مرزها منظور شده است و این مهم تحول اساسی در وضعیت کنترل مرز به وجود می آورد. 
وی با اشاره به اولویت استخدام نیروی بومی در مرزبانی گفت: اولویت استخدامی ما استانهای مرزی به ویژه سیستان و بلوچستان است که افراد بومی همین استان جذب می شوند. 
فرمانده مرزبانی ناجا همچنین در جمع خبرنگاران گفت: زمانی که پای آمریکا به افغانستان باز شد تولید و توزیع مواد مخدر به طور قابل توجهی رشد پیدا کرد. 
سردار سرتیپ رضایی اظهار داشت: قبل از حضور استکبار جهانی در افغانستان تولید مواد مخدر 200 تن در سال بوده که این رقم در سالهای اخیر به هشت هزار تن رسیده است. 
وی تصریح کرد: آمریکا مافیای مواد مخدر به وجود آورد و با مسلح کردن قاچاقچیان توانست در منطقه دست به شرارت زده و به نوعی در مناطق مرزی ما مشکل به وجود آورد. 
وی افزود: در چند سال گذشته به ویژه یک سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده و ما اشرافیت بسیار خوبی بر روی مرزهای سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان داریم. 
وی ادامه داد: انسداد مرز در برخی مناطق به خاطر شرایط جغرافیای هنوز به صورت کامل انجام نشده که این مناطق توسط پهپاد کنترل می شود. 
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی با مرزبانی افغانستان صورت گرفته و نشست های مشترک زیادی برگزار کرده ایم که نتیجه آن به حداقل رسیدن ورود اتباع بیگانه به مرزهای کشور شده است. 
سردار سرتیپ رضایی اظهار داشت: تهدیدات مبارزه با مواد مخدر به مرز پاکستان رسیده و بارها به دولت این کشور اعلام کردیم که مرز را باید به صورت مشترک کنترل کنیم. 
وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون 35 تن مواد مخدر توسط مرزبانی در مرزهای سیستان و بلوچستان کشف شده که 28 تن آن در مرز با پاکستان بدست آمده است. 
وی ادامه داد: دولتمردان پاکستان باید مرز را به صورت مشترک با همکاری جمهوری اسلامی ایران حفظ کنند تا شاهد قاچاق مواد مخدر در این مرز نباشم. 
وی افزود: بخشی از شرارت هایی که در مرز پاکستان اتفاق می افتد ناشی از عدم پاسخگویی مرزبانان این کشور است. 
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از 70 گروه در پاکستان شرارت می کنند که این گروها یا سارق فراری، دزد، قاتل و یا حمل کننده مواد مخدر هستند. 
سردار سرتپ رضایی اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که تمایل مردم مرزنشین سیستان و بلوچستان به سمت قاچاق به حداقل رسیده است. 
وی تصریح کرد: از کسانی که در کار قاچاق مواد مخدر فعالیت دارند درخواست می کنیم به دامان جامعه بازگردند و به سمت به دست آوردن نان حلال بروند. 
وی افزود: مرزداران جمهوری اسلامی امروز بر تمامی مرزهای کشور به ویژه مرزهای سیستان و بلوچستان اشرافیت کامل داشته و تمام تحرکات گروه های مختلف را زیر نظر دارند.
به گزارش ایرنا فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه به منظور تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان به زاهدان سفر کرد و از برخی مناطق مرزی نیز دیدن کرد. 

منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر