پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 181
۰۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۳
اندازه متن
مركز مبارزه با جرايم سازمان‌ يافته گمرک:

كشف ۶۷ تن پیش‌ساز موادمخدر در گمرک

گمرک ایران با اعلام کشف ۱۴۶ هزار و ۲۲۱ کیلوگرم مواد مخدر در سال گذشته، از کشف ۶۷ تن پیش ساز مواد مخدر در ۳ ماهه ابتدای امسال خبر داد.
کشف مواد مخدر

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) ، مركز مبارزه با جرايم سازمان‌ يافته گمرک اعلام كرد:« مأموران گمرک در سال گذشته ۱۴۶ هزار و ۲۲۱ كيلوگرم انواع مواد مخدر و پيش‌ساز را كشف كردند.»

اين مركز در گزارش ساليانه خود با اشاره به اين ميزان كشفيات توسط مأموران گمرک به جزئيات آن پرداخته و اعلام کرد: «كشفيات مواد مخدر و پيش‌سازها توسط مأموران گمرک ايران در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲ به ميزان ۶۹۸ درصد افزايش داشت.»

در سال ۱۳۹۳ به ميزان ۲۶۵ هزار و ۱۴۳ گرم ترياک و شيره ترياک، ۳۰ هزار و ۱۶۷ گرم شيشه، ۷۶۰ گرم هروئين، ۳۳ هزار و ۲۰۶ كيلوگرم حشيش و شاهدانه، ۲۵۷ هزار و ۹۲۸ گرم مواد ناس، ۳۰ هزار و ۳۲۱ كيلوگرم انواع قرص روان‌گردان و ۸۲ هزار و ۱۴۰ كيلوگرم پيش‌ساز مواد مخدر صنعتي در گمركات سراسر كشور كشف و ضبط شده است.

اين گزارش مي‌افزايد:« تعداد قرص‌هاي روان‌گردان مكشوفه توسط گمرک طي سال گذشته به ۶۰ ميليون و ۶۴۱ هزار و ۷۲۴ عدد رسيد. همچنين از مجموع كشفيات مواد مخدر در مدت يادشده ۲۸۵ هزار گرم طي ۶۰ فقره عمليات، توسط گروه سگ‌هاي موادياب مستقر در گمركات مرزي كشف شده است.»

مجموع كل قرص‌هاي مخدر كه طي سال ۱۳۹۳ در كل كشور كشف گرديده حدود ۸۰ ميليون عدد قرص بوده كه از اين ميزان ۶۶ ميليون عدد توسط مأموران گمرک كشف و ضبط شده است. همچنین ۶۷ تن پيش‌ساز مخدر صنعتي در گمرک طی سه ماهه اول سال‌جاري کشف شد.

مأموران گمرک در مدت يادشده علاوه بر پيش‌ساز مواد مخدر صنعتي موفق شدند به ميزان ۳۵ هزار و ۳۸۷ گرم ترياک و شيره و همچنين يكهزار و ۳۸۶ گرم شيشه در گمركات كشور كشف و ضبط کنند.

موفقيت هاي گمرک در كشف و ضبط اين ميزان مواد مخدر طي مدت ياد شده در حالي صورت گرفته كه اين سازمان با محدوديت منابع و امكانات قابل توجهي براي تجهيز گمركات به ابزارهاي كنترلي پيشرفته مواجه است كه از جمله مي توان به وجود تعداد محدود دستگاه‌هاي كنترلي X-Ray در گمركات مرزي اشاره کرد.

منبع : خبرگزاری مهر 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر