پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1805
۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۸
اندازه متن
مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی:

بهاران به سازمان‌های مردم نهاد رسمی واگذار می‌شود

مراکز بهاران را باید در اختیار سازمان های مردم نهاد رسمی که با اشکال مختلف صلاحیت آنها تایید شده و شائبه‌ای در مورد فعالیت اقتصادی صرف آنها وجود ندارد و به معنای واقعی کلمه دغدغه اصلاح اجتماعی را دارند به صورت مشارکتی واگذار کنیم.
مراکز بهاران

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به آخرین وضعیت مراکز بهاران گفت: در نظر داریم تا در آینده مراکز بهاران را به سازمان های مردم نهاد رسمی که هیچ گونه شائبه ای در مورد فعالیت آن ها وجود ندارد به صورت مشارکتی واگذار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا قدیمی توجه به مسئله معتادان متجاهر را یکی از دغدغه‌‌های سازمان متبوع خود معرفی کرد و گفت: در بحث آسیب‌ها و معتادان متجاهر در ابتدا باید بر درمان جسمی و روحی مددجو تاکید کنیم. تجربه تمام دنیا نشان داده که درمان این دست از مددجویان طولانی مدت است و تنها با سم زدایی و 45 روز نگهداری راه به جایی نمی‌بریم.

قدیمی با بیان اینکه اگر فرد بهبودیافته به خانواده بازنگردد احتمال آن که دوباره به سمت اعتیاد کشیده شود، زیاد است، عنوان کرد: به طور حتم، باید روی فرد معتاد و خانواده‌های آنان کار شود تا این افراد به آغوش گرم خانواده بازگردند.ضرورت این مسئله از آن جا مشخص می‌شود که متاسفانه، مواردی را داریم که فرد تا 17 بار ترک کرده است و به دلیل تاکید بر درمان جسمی فارغ از درمان روحی دوباره به سوی اعتیاد بازگشته است.

به گفته وی عمده بنیاد‌های خیریه و سازمان‌های مردم نهادی که در حوزه ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند با مشکلاتی همچون کمبود فضا و امکانات رو به رو هستند و با در اختیار قرار دادن فضای بهاران به این سازمان‌ها می‌توان این گروه‌ها را پای کار آورد.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در تهران گفت: قالیباف دغدغه مسائل اجتماعی را دارند و این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنند اما احتمال دارد در آینده شهرداری بر مسند امور بنشیند که اصلاً به این موضوع اعتقاد نداشته باشد. به همین دلیل باید از ظرفیت‌های مردمی موجود برای نهادینه سازی و مطالبه گری مردم در حوزه آسیب‌های اجتماعی استفاد کنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مراکز بهاران گفت: در حال حاضر اغلب بنیادها و سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه درمان اعتیاد فعالیت می‌کنند از مشکلاتی همچون کمبود فضا و امکانات رنج می‌برند. از آن جا که برخی از این سازمان‌ها بسیار قوی و تخصصی در حوزه مذکور فعالیت می‌کنند، در نظر داریم تا در آینده مراکز بهاران را به سازمان‌های مردم نهاد رسمی که هیچ گونه شائبه‌ای در مورد فعالیت آن‌ها وجود ندارد به صورت مشارکتی واگذار کنیم.

قدیمی ادامه داد: به عقیده من، مراکز  بهاران را باید در اختیار سازمان های مردم نهاد رسمی که با اشکال مختلف صلاحیت آنها تایید شده و شائبه‌ای در مورد فعالیت اقتصادی صرف آنها وجود ندارد و به معنای واقعی کلمه دغدغه اصلاح اجتماعی را دارند به صورت مشارکتی واگذار کنیم.

وی گفت: در واقع، جذب و درمان اولیه با نیروی انتظامی، شهرداری، کمیته امداد و غیره باشد و فرد از زمانی که از مراکز ما خارج می‌شود در اختیار  بنیادها و سازمان‌های مردم نهادی که بخشی از آن‌ها بسیار قوی فعالیت می‌کنند قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر