پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1789
۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۴
اندازه متن
رئیس سازمان بهزیستی تشریح کرد

نحوه واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته/ تعداد مراکز مداخله در اعتیاد افزایش می یابد

سال گذشته بالغ بر 800 معتاد بهبود یافته که از زمان ترک آنها مدت زمان مشخصی می گذشت مشمول ارائه تسهیلات مسکن شدند و قرار است در سال جاری نیز این طرح ادامه پیدا کند.
محسنی بندپی

 رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مقرر شده در سال جاری تعداد مراکز مداخله در اعتیاد در سراسر کشور افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری میزان، انوشیروان محسنی بندپی گفت: توانمند سازی معتادان بهبود یافته یکی از اصلی ترین برنامه های ما در سازمان بهزیستی کشور به شمار می آید.

وی افزود: در صورتی که شرایط برای اشتغال معتادان بهبود یافته فراهم نباشد، درصد بازگشت فرد به اعتیاد بالا می رود به همین خاطر سازمان بهزیستی کشور برای ایجاد اشتغال بهبودیافتگان برنامه ویژه ای دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص چگونگی ارائه تسهیلات مسکن به معتادان بهبود یافته اظهارکرد: سال گذشته بالغ بر 800 معتاد بهبود یافته که از زمان ترک آنها مدت زمان مشخصی می گذشت مشمول ارائه تسهیلات مسکن شدند و قرار است در سال جاری نیز این طرح ادامه پیدا کند.

محسنی بند پی ادامه داد: شرایط پایداری ترک افراد و همچنین نحوه همکاری آنها با مددکاران و وضعیت زندگی بهبودیافتگان، مشخصه هایی هستند که بر اساس آن به بهبودیافتگان مسکن تعلق می گیرد. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با نامناسب توصیف کردن اقدامات صورت گرفته به منظور ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان گفت: متاسفانه در ایجاد اشتغال برای معتادان آنطور که باید موفق عمل نکرده ایم و به همین خاطر سال گذشته تنها موفق به فراهم کردن شرایط برای اشتغال 700 معتاد بهبود یافته شدیم.

وی راه اندازی مراکز مداخله در اعتیاد را یکی از برنامه های اصلی سازمان بهزیستی کشور دانست و تصریح کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی مداخله در اعتیاد به دنبال راه اندازی مراکزی است که در آنها معتادین بتوانند شرایط ترک را پشت سر گذاشته و پس از آن نیز مراحل توانمند سازی را طی کنند.

منبع: خبرگزاری میزان

پایان پیام
بازنشر
نظرات (2)
عباس الله وردی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹
0 0
سلام من درساوه کمپ ترک اعتیاد دارم ازکجامیتونم وام بگیرم برای اشتغال معتادین من فضای مناسب برای این کارراهم دارم ولی فعلأ مجوزم کامل نیست لطفأ راهنماییم کنید
صديقه رخساريان | ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
0 0
همسر معتاد بهبود يافته اي هستم كه پس از ٢٠ سال پاكي هنوز منزلي نداريم
تقاضاي وام كمك هزينه ي وديعه ي مسكن دارم
ارسال نظر