پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1775
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵
اندازه متن
فرماندار تهران:

معتادان متجاهر آنقدر نگهداری می شوند که مجبور به ترک اعتیاد خود شوند

با راه اندازی قرارگاه آسیب های اجتماعی در بخش معتادان متجاهر در حال حاضر بیش از شش هزار معتاد متجاهر جمع آوری و در کمپ ها نگهداری می شوند. این معتادان آنقدر نگهداری می شوند که مجبور به ترک اعتیاد خود شوند.
عیسی فرهادی

فرماندار تهران از مرتفع شدن مشکل مرکز ترک اعتیاد سعید آباد خبر داد و گفت: این مرکز در حال پذیرش معتادان متجاهر است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری شبستان، عیسی فرهادی، فرماندار تهران با اشاره به خروجی راه اندازی قرارگاه آسیب های اجتماعی گفت: با راه اندازی قرارگاه آسیب های اجتماعی در بخش معتادان متجاهر در حال حاضر بیش از شش هزار معتاد متجاهر جمع آوری و در کمپ ها نگهداری می شوند. این معتادان آنقدر نگهداری می شوند که مجبور به ترک اعتیاد خود شوند.

وی با بیان اینکه بخش های مختلف از جمله وزارت بهداشت و درمان و سایر دستگاه های عضو در ترک این معتادان نقش بسیار مهمی داشتند افزود: بعد از جمع آوری معتادان متجاهر آنها به مراکز بهاران که توسط شهرداری اداره می شوند، انتقال پیدا می کنند. امیدواریم در جهت پاک سازی شهر تهران در بحث معتادان که در قرارگاه آسیب های اجتماعی دنبال می شود اقدامات لازم صورت پذیرد.

فرماندار تهران با بیان اینکه شهرداری، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی در جمع آوری معتادان متجاهر با ما داشتند تصریح کرد: در نخستین روز طرح جمع آوری متکدیان شهر تهران، 436 متکدی بزرگسال بالای 15 سال از سطح شهر جمع آوری شدند.

وی با اشاره به جمع آوری متکدیان شهر تهران افزود: بیش از 1800 متکدی در بخش کودکان و بزرگسالان جمع آوری شده است. جلسات مربوط به این موضوع هر هفته شنبه ها پیگیری می شود.

فرهادی اظهار کرد: همچنین با تفکیک غربالگری،معتادان بیمار جدا شده و به مراکز درمانی انتقال می یابند، کودکان زیر 15 سال در سامان سراهای بهزیستی و بزرگسالان نیز در سامان سراهای مراکز شهرداری نگهداری می شوند.

فرماندار تهران در ادامه اذعان کرد: همچنین اگر اتباع بیگانه ای در بین متکدیان جمع آوری شده وجود داشته باشد به اداره اتباع بیگانه و معتادان متکدی هم به مراکز متکدیان تحویل داده می شوند.اتباع کشورهایی از جمله افغانستان، پاکستان، بنگلادش و غیره در تهران به تکدی گری  مشغول هستند.

وی با بیان اینکه متکدیان را باند هایی اداره می کنند که اصلا به صلاح مردم نیست که به آنها کمک کنند گفت:برخی از این سرشبکه ها ماهانه بین سی تا سیصد میلیون ریال درآمد دارند.

فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر 70 تا 80 درصد شهر تهران از وجود متکدیان پاکسازی شده است، تصریح کرد: تنها راه پاکسازی شهر تهران از وجود متکدیان، مشارکت مردم در کمک نکردن به آنها می باشد. ما همه جا می گوییم ،مردم کمک کنند ولی اینجا می گوییم کمک نکنند اگر هم می خواهند پولی به عنوان صدقه به نیازمندان بدهند آن را به صندوق کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا بچه های ایتام همسایه بدهند نه به متکدیان خیابانی، زیرا این کار باعث افزایش آنها در سطح شهر می شود.

وی با اشاره به مرکز ترک اعتیاد سعید آباد تصریح کرد:مشکل این مرکز مرتفع شده است و اکنون در حال پذیرش معتادان متجاهر است.

فرماندار تهران خاطر نشان کرد: بیش از 50 نفر از زنان متکدی جمع آوری شده است.

 منبع: خبرگزاری شبستان


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر