پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1751
۰۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۵۳
اندازه متن
نماینده سازمان ملل در بازدید نمایندگان ۷ کشور از زندان قزلحصار:

طرح متادون‌درمانی معتادان در ایران الگویی مناسب برای حل معضل موادمخدر است

درمان معتادان با متادون در زندان‌های کشور یکی از طرح های موفق سازمان زندان‌هاست که با جذب بالغ بر 50 هزار مددجو، در راستای اصلاح شخصیت مددجویان، موفق عمل کرده است.
زندان

نمایندگان کشورهای ترکمنستان ، افغانستان ، اتریش ، قزاقستان ، قرقیزستان ، پاکستان و تاجیکستان به همراه عضو ارشد دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد، از زندان قزلحصار بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان‌ تهران، مهرزاد تشکریان مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور در حاشیه این بازدید پنج ساعته اظهار کرد: درمان معتادان با متادون در زندان‌های کشور یکی از طرح های موفق سازمان زندان‌هاست که با جذب بالغ بر 50 هزار مددجو، در راستای اصلاح شخصیت مددجویان، موفق عمل کرده است.

این مقام مسئول در سازمان زندان‌ها افزود: در چند سال اخیر در کنار توسعه اقدامات فرهنگی به منظور انس مددجویان با مبانی اعتقادی و مذهبی ، بکارگیری در واحدهای اشتغال اشتغال ، ترویج و اشاعه امر به ورزش ، متادون درمانی سهم بسیار مهمی در کاهش آسیب زندان‌ها داشته است.

تشکریان گفت: با فراهم کردن زمینه کاهش مصرف مواد مخدر در سطح زندان‌ها، جامعه نیز از آسیب‌های ناشی از مواد مخدر در امان می‌ماند.

«ندیم رحمان» عضو ارشد دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد هم که در بازدید از زندان قزلحصار حضور داشت گفت: اقدامات درمانی از طریق متادون در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای منطقه نمونه و الگویی مناسب به منظور ریشه کن کردن معضل جهانی مواد مخدر است و می‌توان با بهره‌گیری از تجربیات مسئولین دپارتمان سازمان زندانهای ایران، این طرح را در کشور های منطقه توسعه داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پایان پیام
بازنشر
نظرات (1)
سلیمانی سلیمان | ۰۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۵
0 0
من تعجب می کنم که چرا در امر بازیابی معتادان انجمن معتادان گمنام دیده نمیشه تا جاییکه من اطلاع دارم در همین زندان ماهانه جلسات انجمن معتادان گمنام NA برگزار میگردد
ارسال نظر