پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1750
۰۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷
اندازه متن

بیش از 30 سمپوزیوم تخصصی در کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد برگزار می‌شود

در دهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد قرار است بیش از 30 سمپوزیوم تخصصی با موضوعات پیشگیری، درمان، کاهش آسیب، دانش پایه، سیاست‌گزاری، مطالعات اجتماعی و فرهنگی و ... با مشاركت 150 نفر از اساتید حوزه‌های مختلف اعتیاد برگزار ‌شود.
دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد

دهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد از 24 لغایت 26 شهریورماه در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

دکتر علی فرهودیان، دبیر علمی بالینی این کنگره در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری اعتیاد می‌گوید: در این کنگره بین‌المللی قرار است بیش از  30 سمپوزیوم تخصصی با موضوعات پیشگیری، درمان، کاهش آسیب، دانش پایه، سیاست‌گزاری، مطالعات اجتماعی و فرهنگی و ... با مشاركت 150 نفر از اساتید حوزه‌های مختلف اعتیاد به طور هم‌زمان در هفت سالن برگزار ‌شود.

به گفته او، 10 سخنرانی مهم از برجسته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین اساتید داخلی و خارجی، تشکیل کارگاه‌های تخصصی در حوزه اعتیاد و ارایه حدود 800 مقاله از پژوهشگران علاقه‌مند در این حوزه، از دیگر برنامه‌های علمی این کنگره بین‌المللی است.

دبیر علمی بالینی این کنگره بر اساس تجربه سال‌های قبل پیش‌بینی می‌کند که بیش از 2500 نفر شرکت‌کننده داخلی در این کنگره شرکت کنند. همچنین به گفته او قرار است 20 مهمان خارجی صاحب‌نام در کنگره امسال حضور داشته باشند.

او بر این اعتقاد است که شرکت در کنگره دانش اعتیاد علاوه بر جنبه‌های علمی، فضایی مناسب برای تعامل، تبادل آرا و هم‌اندیشی را ایجاد کند که موقعیتی چشم‌گیر به‌ویژه برای جوانان خواهد بود تا ارتباطات مؤثر علمی را پایه‌ریزی کنند.

فرهودیان می‌گوید: به‌رسم سال‌های گذشته و با حمایت کنگره، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، حدود 40 جایزه ارزشمند برای ارائه‌دهندگان مقالات (شفاهی یا پوستر) پیش‌بینی شده‌است که مشوقی مهم در ارتقای انگیزه پژوهشگران و کیفیت کارهای ارائه‌شده خواهد بود.

به گفته او بخش دانشجویی- دستیاری کنگره نیز امسال با راه‌اندازی دبیرخانه مستقل علاوه بر همراهی و همکاری در اجرا، برنامه‌ها و سمپوزیوم‌هایی را پیش‌بینی کرده است که به انسجام بیشتر دانشجویان رشته‌های مختلف کمک می‌کند و نیز تسهیلاتی را برای ثبت‌نام این گروه در نظر گرفته است.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر