پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1723
۱۶ امرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۲۰
اندازه متن

7هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان اعتیاد/دستورالعمل بیمه معتادان بازبینی می‌شود

موضوعی که در حال حاضر مورد نقد ما در سازمان بهزیستی قرار گرفته است، درخصوص الگوی اولیه دستور العمل بود بیمه معتادان که تنها برای مراکز دولتی، درمان سرپایی و متادون مورد استفاده قرار می گرفت که با رایزنی و پیگیری های ما، این الگو ها در حال تغییر است.
محسن روشن پژوه

معاون دفتر پیشگیری درمان و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر 7 هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان اعتیاد قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن روشن پژوه،در مورد میزان اعتبارات بیمه درمان اعتیاد برای گروه هایی که در اولویت دریافت هستند، اظهار داشت: یکی از چالش هایی که برای جذب این اعتبار مطرح است، دستورالعمل نحوه ی اجرای پوشش بیمه در جامعه معتادین بود.

وی گفت: در همین راستا چند جلسه ای که در ستاد مبارزه با مواد مخدر و در حوزه تخصصی وزارت رفاه برگزار شد، دستورالعمل های مطرح شده مورد بازبینی قرار گرفت.

معاون دفتر پیشگیری درمان و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: موضوعی که در حال حاضر مورد نقد ما در سازمان بهزیستی قرار گرفته است، درخصوص الگوی اولیه این دستور العمل بود که تنها برای مراکز دولتی، درمان سرپایی و متادون مورد استفاده قرار می گرفت که با رایزنی و پیگیری های ما، این الگو ها در حال تغییر است.

روشن پژوه در خصوص میزان تسهیلات بیمه اعتیاد، گفت: بر اساس همان دستورالعمل قبلی با الگوی سرپایی و با اولویت زنان و کودکان، موفق شدیم، بخشی از بودجه مربوطه را که میزان آن قابل رسانه ای شدن نیست را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 7 هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند، تصریح کرد: سال 95 مقرر شد، دستورالعمل اجرایی در این حوزه بازبینی شود و جمعیت تحت پوشش بهزیستی نیز از تسهیلات ارائه شده در این بیمه استفاده کنند.
 

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر