پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 170
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
اندازه متن
سازمان ملل متحد:

چالش هاي پاکستان به دليل قاچاق مواد مخدر از افغانستان

سازمان ملل متحد در گزارشي از چالش هايي خبر داد که قاچاق مواد مخدر از افغانستان به پاکستان، براي اين کشور ايجاد مي کند.
چالش هاي پاکستان به دليل قاچاق مواد مخدر از افغانستان

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد ( ادنا) ، ، اداره مقابله با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل UNODC، در گزارشي تحت عنوان " قاچاق مواد مخدر افغانستان از مسير جنوب" اعلام کرد، موقعيت جغرافيايي پاکستان، اين کشور را به يکي از مسيرهاي عمده قاچاق مواد مخدر از افغانستان بدل کرده است.

براساس اين گزارش، ايالت بلوچستان پاکستان مقصد بيشترين مواد مخدري است که از افغانستان قاچاق مي شود با اين حال نمي توان از مواد مخدري چشم پوشي کرد که براي مصرف محلي يا قاچاق به ساير کشورها، به ديگر ايالت هاي پاکستان وارد مي شود.

در ادامه اين گزارش آمده است، تا زماني که افغانستان بزرگترين توليد کننده مواد مخدر در جهان باشد، پاکستان نيز يکي از عمده ترين مسيرهاي قاچاق مواد مخدر خواهد بود.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، اراضي تحت کشت خشخاش در افغانستان با يک سوم افزايش به 209 هزار هکتار در سال 2013 رسيده است.

در اين گزارش پيش بيني شده است توليد ترياک در افغانستان در سال 2013 با 50 درصد افزايش در مقايسه با سال پيش از آن به 5500 تن برسد.

افغانستان بزرگترين توليد کننده مواد مخدر در جهان است و توليد اين مواد از زمان حمله نيروهاي خارجي به اين کشور در سال 2001 افزايش يافته است.

منبع : خبرگزاری آریا 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر