پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1662
۲۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
اندازه متن
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

«کتامین» مخدر جدید نیست

کتامین مخدر جدیدی نیست، در کشورهای دیگر دنیا هم وجود دارد/در کشور ما مصرف کتامین شیوع بالایی ندارد و ممکن است مواردی جزئی دیده شود اما همانطور که گفته شد شایع نیست/کتامین در اتاق عمل و برای بیهوشی استفاده می‌شود و بیشتر کاربرد طبی دارد.
کتامین

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه "کتامین" ماده مخدر جدیدی نیست و مصرف آن شیوع بالایی ندارد گفت: کماکان پرمصرف‌ترین مواد مصرفی در کشور هروئین و تریاک هستند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، پرویز افشار در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتشار برخی اخبار پیرامون شیوع مصرف مخدر جدید کتامین در میان نوجوانان اظهار کرد:‌ کتامین مخدر جدیدی نیست، در کشورهای  دیگر دنیا هم وجود دارد.

وی افزود: در کشور ما مصرف کتامین شیوع بالایی ندارد و ممکن است مواردی جزئی دیده شود اما همانطور که گفته شد شایع نیست.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در ایران کماکان پرمصرف ترین مواد مصرفی، همان مواد مخدر سنتی هروئین و تریاک هستند گفت: گرچه با تغییر الگوی مصرف به سمت آمفتامین و محرک‌های جدید مواجه بودیم،  خوشبختانه اعلام می‌کنم که از گروه ان پی اس ها غیر از آمفتامین‌ها مواد جدیدی به صورت تجاری مشاهده نشده است.

افشار افزود: کتامین در اتاق عمل و برای بیهوشی استفاده می‌شود و بیشتر کاربرد طبی دارد، اما می‌تواند مورد سوء مصرف قرار بگیرد که در این صورت اعتیادآور است و تغییرات روانگردانی برای فرد در بر دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر