پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1652
۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۴
اندازه متن

انتخاب مرکز ملی اعتیاد به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت/ایران جزو10 کشور برتر جهان در تولید دانش اعتیاد

سازمان جهانی بهداشت پیش از این در امر اعتیاد، مرکز همکاری در منطقه خاورمیانه نداشت ؛ ایران از نظر تولید دانش اعتیاد جزو 10 کشور برتر جهان بوده و کنترل اعتیاد نقش فراملی داشته است.
اینکاس

مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در امر آموزش و پژوهش حوزه اعتیاد و سلامت روان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، آفرین رحیمی موقر رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد در مراسم اعطای گواهی همکاری سازمان جهانی بهداشت به این مرکز گفت: سازمان جهانی بهداشت پیش از این در امر اعتیاد، مرکز همکاری در منطقه خاورمیانه نداشت ؛ ایران از نظر تولید دانش اعتیاد جزو 10 کشور برتر جهان بوده و کنترل اعتیاد نقش فراملی داشته است.
وی اضافه کرد: این مرکز بیش از 10 سال در حوزه اعتیاد از جمله حوزه های وابستگی به مواد افیونی فعالیت و نقش داشته است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار پزشک و روانشناس در مرکز ملی مطالعات اعتیاد افزود: در این مرکز از جدیدترین شیوه های درمانی استفاده می کنیم.این مرکز برنامه های جدی برای تدوین برنامه های موثر و مبتنی بر شواهد در راستای کاهش بار اعتیاد در جامعه دارد.
رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد با اشاره به بهره گیری این مرکز از آزمایشگاه ژنتیک، مدل های شناختی و مطالعات علوم اعصاب در امر پژوهش های مرتبط با اعتیاد ادامه داد: این مرکز تاکنون 500 مقاله و 20 کتاب در حوزه اعتیاد منتشر کرده و یکی از سه مرکز مهم وزارت بهداشت طی 21 سال گذشته در حوزه اعتیاد بوده است.
دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: همسایگی ایران با افغانستان و قرار داشتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر ، مشکلات مبارزه با مواد مخدر را تشدید می کند.
وی با اشاره به مرکز ملی مطالعات اعتیاد افزود: این مرکز در منطقه خاورمیانه توانسته است که به عنوان مرکز پیشرو در حوزه اعتیاد مطرح باشد و فقط یک مرکز پژوهشی نیست بلکه در حوزه های آموزش و درمان نیز فعالیت دارد.
وی یادآور شد: توانمندی های ایران در حوزه اعتیاد برای کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت به عنان یک الگو، قابل توجه است.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر