پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1651
۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶
اندازه متن
عضو فراکسیون زنان مجلس:

آمارهاى مربوط به اعتیاد زنان بسیار نگران کننده‌است

همان‌طور که فقر زنانه شده است، اعتیاد هم در حال زنانه شدن است و این مساله برای مصلحان اجتماعی و کسانی که برای بهبود وضعیت جامعه تلاش می‌کنند، نگران کننده است بنابراین مجلس و فراکسیون زنان قطعا به این مساله خواهد پرداخت.
پروانه مافی

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس دهم گفت: آمارهاى ارائه شده از اعتیاد زنان بسیار نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایلنا، پروانه مافی در ارتباط با افزایش اعتیاد در میان زنان گفت: متاسفانه اعتیاد در حوزه زنان افزایش پیدا کرده است، همان‌طور که فقر زنانه شده است، اعتیاد هم در حال زنانه شدن است و این مساله برای مصلحان اجتماعی و کسانی که برای بهبود وضعیت جامعه تلاش می‌کنند، نگران کننده است بنابراین مجلس و فراکسیون زنان قطعا به این مساله خواهد پرداخت و جزو برنامه‌هایی است که در سال جاری بررسی می‌شود.

وی در ارتباط با صحبت وزیر کار مبنی بر اینکه شیوع اعتیاد بین زنان از ۴ درصد به ۱۰ درصد رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه آمارهای مربوط به اینگونه مسائل معمولا به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها و حتی فعالان اجتماعی این حوزه قرار نمی‌گیرد، اما همین کلیتی که به آن اشاره شده بسیار نگران کننده است و باید مهاری برای آن در نظر گرفته شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم افزود: توسعه اعتیاد در بین زنان خطرناک‌تر از توسعه اعتیاد در میان مردان است زیرا خانواده و فرزندان را نیز درگیر می‌کند و شرایط بدتری ایجاد می‌کند، بنابراین سرمایه گذاری برای مهار و کنترل اعتیاد زنان باید مهم‌تر و اساسی‌تر از حوزه مردان باشد.

مافی در مورد علت افزایش اعتیاد در بین زنان توضیح داد: اعتیاد زنان علت‌های مختلفی از جمله بیکاری و عدم اشتغال مناسب، می‌تواند داشته باشد، بیکاری در انحرافات اجتماعی و تشدید آن‌ها بسیار موثر است، بنابراین فعالیت درعرصه اشتغال وکارآفرینی می‌تواند در کنترل و مهار این معضل موثر باشد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر